/
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

انعقاد قرارداد پژوهشی شرکت گاز استان با دانشگاه ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از انعقاد قرارداد پروژه پژوهشی " طراحی و پیاده‌سازی نرم افزار برای تشخیص اندازه‌گیر معیوب در ایستگاه CGS شهر ایلام" با دانشگاه ایلام خبر داد.
کد خبر : ۵۱۷۹۴

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمود کشاورز افزود: ابزارهای اندازه‌گیری در صنعت نفت و گاز نقش حساس و حیاتی دارند که اگر این ابزارها دچار خطا شوند، اطلاعات معیوب و ناصحیح وارد سیستم اتوماسیون و کنترل می‌شود و به مرور، کل سیستم دچار خطا و اشتباه محاسباتی خواهد شد.

وی با بیان این‌که شناسایی منشأ دقیق این خطا‌ها نیازمند همکاری و تعامل با دانشگاه‌ها است، اظهار داشت: داشتن اطلاعات لحظه‌ای سیستم، امری ضروری برای مدیریت، بهبود عملکرد و توسعه سیستم است که این اطلاعات توسط افراد و یا ابزارهای اندازه گیری، جمع آوری و به لایه‌های بالا انتقال داده می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه برخی خطاها قابل تشخیص نبوده و به مرور بزرگتر شده و در نهایت منجر به خسارات و تحمیل هزینه‌های سنگین به سیستم می‌شود، تصریح کرد: این خطاها ممکن است منجر به قطعی گاز حتی در فصل زمستان شوند که انعقاد اینگونه قراردادها با مجامع علمی استان و کشور می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

کشاورز با بیان اینکه تشخیص سریع اندازه‌گیر معیوب و تعویض یا تعمیر آن، موجب افزایش راندمان کار شده ‌است، گفت: تشخیص خطا در سیستم‌های ابزار دقیق، تسریع در آگاه‌سازی اپراتور برای تعویض فوری سنسور معیوب، استفاده از نوآوری هوش محاسباتی در تجهیزات ابزار‌دقیق شرکت گاز ایلام و در نهایت طراحی نرم‌افزار از مهمترین اهداف در اجرای این قرارداد پژوهشی است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر