/
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

آقای مدیرعامل؛ حال منابع انسانی پالایش و پخش خوب نیست

عامه مردم، شرکت نفت را با توزیع کننده های نفت سفید و کپسول های گاز و جایگاه های پمپ بنزینش از گذشته تا کنون می شناسند که همه اینها در ردیف وظایف ومسئولیت های شرکت ملی پالایش و پخش قرار دارد.
کد خبر : ۵۱۸۰۴
امروزه وظیفه این شرکت مهم بسیار بیشتر از گذشته هم شده و از سیاستگذاری صحیح برای تولید و توزیع سوخت مناسب گرفته تا اجرای طرح های کیفی و کمی و ذخیره سازی، صادرات و ارز اوری و در یک کلام سود محوری به جای سوخت محوری.
هم اکنون که شرکت ملی پالایش و پخش جایگاه خود را ارتقا داده و به عنوان یک بنگاه اقتصادی مقتدر شناخته می شود و مدیرعامل فعلی آن در این حوزه دستی بر آتش داشته و آثار مثبتی از خود بر جای گذاشته است، انتظار می رود که کارکنان این شرکت نیز با همین تفکر از عملکرد مدیران این شرکت راضی باشند، اما ظاهرا اینگونه نیست.
چندی است که مشکلات داخلی در شرکت ملی پالایش و پخش، نه در حوزه عملیاتی بلکه در حوزه منابع انسانی پررنگ تر شده و به نارضایتی میان کارکنان دامن زده است. واضح و مبرهن است زمانی که کارکنان یک شرکت از عملکرد حوزه منابع انسانی شرکت راضی نباشند، این عدم رضایت ممکن است بر بهره وری شخصی نیروها اثر سوء داشته باشد. بر همین اساس شنیده شده چندی است که اغلب کارکنان شرکت ملی پخش و پالایش نسبت به مدیر منابع انسانی جدید شرکت و معاونت آن جبهه گرفته و در برابر تصمیماتی که وی و همکارانش برای کارکنان اتخاذ می کنند موضع گیری می کنند. این مورد شاید به دلیل عدم آشنایی مدیر جدید و معاون وی از حساسیت این مسئولیت باشد و یا برگرفته از سوء ظن کارکنان به تیم جدید، اما هرچه که هست بایستی سریعتر به آن رسیدگی شود. به نظر می رسد جلیل سالاری که در یک سال و نیم گذشته توانسته در بخش عملیاتی، تولید، توزیع، انتقال و سایر بخشهای شرکت تصمیمات صحیحی را اتخاذ کند ناچارا بایستی شخصا به این موضوع ورود کند. در یکی دو ماه اخیر اخباری مبنی بر نارضایتی کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش و درخواست بخشی از کارکنان برای ورود شخص رضا مختار برای مدیریت این حوزه در پالایش و پخش منتشر و سپس فراموش شد، اما شاید لازم باشد که با یک انتخاب بهتر برای این معاونت مهم، واقعه را قبل از وقوع علاج کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر