/
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

تجهیزات رایگان برای احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سیستان و بلوچستان واگذار می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: به منظور تشویق سرمایه‌گذاران در بخش احداث جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در سیستان و بلوچستان، تجهیزات رایگان معادل 11میلیارد تومان به آنان داده می‌شود.
کد خبر : ۵۱۸۵۶

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، قربانعلی مردانی با حضور در برنامه زنده رادیویی "سیستان و بلوچستان" با عنوان "مردم و مسئولین" گفت: یکی از راهکارهای تسریع در سوخت‌رسانی به خودروها، احداث و توسعه جایگا‌های سی‌ان‌جی در سطح استان است.

مردانی در این گفتگوی زنده رادیویی، با اشاره به اینکه یکی از دلایل ایجاد صف در جایگاه‌ها، افزایش مصرف به دلیل فروش سهمیه کارت‌های سوخت و قاچاق فرآورده در سطح استان است، افزود: با توجه به اختلاف بسیار بالای قیمت فرآورده‌های نفتی با کشورهای همجوار، فرآورده‌های نفتی به خارج از مرزها قاچاق می‌شود.

وی گفت: مبارزه با قاچاق عزم استانی می‌خواهد کما اینکه این اتفاق در روزهای اخیر در شهر زاهدان افتاده و با ایجاد ایست و بازرسی در ورودی و خروجی‌های شهر، صف جایگاه‌های سوخت کاهش و از سوی دیگر آمار کشفیات سوخت قاچاق افزایش یافته است.

این مقام مسئول در زمینه احداث جایگاه‌های جدید نیز گفت: تعداد 24 جایگاه عرضه سوخت شامل جایگاه بنزین، نفتگاز، سی‌ان‌جی و دومنظوره و سه باب تأسیسات گاز مایع در دستور کار قرار دارد و برخی از این جایگاه‌ها تا 50 درصد پیشرفت کار داشته است.

مدیر منطقه زاهدان  همچنین با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت به استان، وعده داد که پیگیری احداث جایگاه‌ه‌های بیشتری نیز در زمینه عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی در حال انجام است.

مردانی در خصوص توزیع نفت سفید نیز عنوان کرد: توزیع این فرآورده با سرعت در سطح منطقه در حال انجام است و جهت تسهیل در سوخت‌رسانی، با تلاش شبانه‌روزی کارکنان، خط انتقال ریلی نفت سفید در هفته گذشته راه‌اندازی شد و بخش قابل توجهی از نفت سفید مورد نیاز از این طریق در حال ارسال به منطقه است.

وی با اشاره به سرمای شدید هوا در روزهای گذشته و عدم گازرسانی نقاط حاشیه شهر زاهدان گفت: 38 میلیون لیتر نفت سفید در 10 ماهه امسال در قسمت‌های حاشیه شهر زاهدان و مناطق گازکشی نشده شهر توزیع شده است.

این مقام مسئول پیرامون ثبت‌نام خانوارهای روستایی ناحیه زاهدان که تاکنون موفق به ثبت‌نام در سامانه نفت سفید نشده‌اند، گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده با بخشداری‌ها، ثبت‌نام روستائیان از طریق ارائه مدارک به بخشداری‌ها و ناحیه زاهدان انجام می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر