/
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
همزمان با دهه مبارک فجر محقق شد:

دست آوردی دیگر از ایزوایکو با تکیه بر توان و دانش داخلی / شناور پاک‌بوم ۵ به آب‌اندازی شد

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: شناور جمع آوری آلودگی های نفتی پاک بوم ۵ همزمان با دهه مبارک فجر با تلاش مضاعف مهندسان و کارگران ایزوایکو به آب‌اندازی و تحویل کارفرما شد.
کد خبر : ۵۲۱۳۵

به گزارش نبض نفت به نقل از حوزه ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، سلمان ضربی با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی و ساخت شناور جمع آوری آلودگی های نفتی پاک‌بوم ۵ در ایزوایکو و به دست توانمند متخصصان داخلی انجام شده است، گفت: این شناور امروز و همزمان با دهه مبارک فجر به آب‌اندازی و تحویل کارفرما شد.

مدیرعامل ایزوایکو افزود: سه فروند از این نوع شناور در بین سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ به کارفرما تحویل شده و ایزوایکو را به مقصد بندر امام خمینی، بندر شهید رجایی و بندر خرمشهر ترک کرده اند تا ماموریت های پیش بینی شده را انجام دهند. وی بیان کرد: شناور پاک‌بوم ۵ پس از به آب‌اندازی به مقصد بندر بوشهر حرکت و مأموریت پاکسازی آلودگی‌های نفتی را در این منطقه بر عهده دارد.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، گفت: این شناور با 43 متر طول، 10متر عرض و سه متر ارتفاع، قادر است به وسیله رولرهای نصب شده بر وینچ، ضایعات نفتی را مهار و در مخازنی که به آن مجهز هستند انتقال دهد.

دکتر ضربی، یکی از الزامات بین المللی دریانوردی را مقابله و جمع آوری آلودگی های نفتی از آب های ساحلی تحت حاکمیت کشور عنوان و اظهار کرد: ایزوایکو با سفارش سازمان بنادر و دریانوردی، تا کنون نسبت به ساخت چهار فروند بارج با ظرفیت جمع‌آوری ۵۰۰ تن آلودگی نفتی اقدام کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر