/
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

افتتاح یک نیروگاه خورشیدی 20 کیلو واتی در منطقه خراسان شمالی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: یک نیروگاه خورشیدی 20 کیلو واتی با حضور نمایندگانی از استانداری و شرکت توزیع نیروی برق استان در منطقه خراسان شمالی افتتاح و به بهره‌برداری رسید
کد خبر : ۵۲۱۶۳

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی، سیدرضا احمدنیا در مراسم افتتاح این جایگاه ضمن اشاره به ظرفیت این نیروگاه که معادل 20 درصد مصارف منطقه است، گفت: انتظار می‌رود 20 درصد از برق مصرفی منطقه از محل برق حرارتی نیروگاه‌ها کم شود و در مقابل این میزان انرژی از محل انرژی تجدیدپذیر تأمین شود.

احمدنیا تصریح کرد: احداث این نیروگاه خورشیدی اقدامی مؤثر در بهره‌گیری از انرژی خورشیدی است و می‌تواند در ساعت اوج مصرف به تأمین هر چه بهتر برق مورد نیاز منطقه کمک کند.

رئیس برنامه‌ریزی منطقه خراسان شمالی در این باره گفت: این نیروگاه در راستای اجرای مصوبه هیأت وزیران مبنی بر این که دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند 20 درصد برق مصرفی خود را از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند، احداث شده است.

حسین تیمورمنش اظهار کرد: بودجه این پروژه با استفاده از منابع داخلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و نیز از بودجه بهینه‌سازی مصرف که در سال جاری به منطقه اختصاص یافته، تأمین شده است.

بر پایه این گزارش، پروژه مذکور توسط یکی از شرکت‌های بومی استان خراسان شمالی اجرا شده است و  بالغ بر 95 درصد تجهیزات مور نیاز در داخل استان مونتاژ و تولید شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر