/
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي؛

بیشتر قطعات و تجهيزات پالايشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی بومي‌سازي شده‌اند

مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي با اشاره به توان توليدكنندگان ايراني در ساخت كالاهاي مورد نياز پالايشگاه‌هاي اين مجموعه گفت: مجتمع گاز پارس جنوبي با تكيه بر توان و دانش متخصصان و كاركنان نوآور، موفق شده‌اند بخش عمده‌ای از تجهیزات و قطعات مورد نیاز را بومی‌سازی کنند.
کد خبر : ۵۲۱۶۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت ملی گاز ایران، احمد باهوش با بیان این مطلب و با اشاره به دستاوردهاي درخشان كشور در طول 44 سال پر بركت از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، بيان كرد: با تكيه بر توان داخل، نوآوري و دستيابي جوانان كشور به فناوري روز دنيا، استفاده و بكارگيري كالاهاي غيرايراني در پالايشگاه‌هاي مجتمع گاز پارس جنوبي به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

وی در ادامه، تصريح كرد: با افزايش سطح آگاهي و بازرسي‌هاي دقيق فني به مجموعه و تاسيسات 13 پالايشگاه مجتمع گاز پارس جنوبي و حضور مستمر شركت‌هاي دانش‌بنيان و توليدكنندگان داخل و شناسايي نيازهاي كليدي مجتمع، اكنون بیشتر قطعات و تجهيزات پالايشگاه‌ها بومي‌سازي شده است.

مديرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي به توليد پايدار گاز در زمستان امسال اشاره کرد و افزود: با استفاده از توان و انديشه متخصصان و كاركنان و تامين به موقع كالاهاي اساسي پالايشگاه‌ها قبل از شروع فصل زمستان، توانستيم گاز مورد نياز هموطنان عزيزمان را بيش از 6 درصد بيشتر از تعهد، توليد کنیم.

باهوش با بیان این‌که امسال واحد مرکاپتان با کیفیت جهانی به تولید رسیده، ادامه داد: گوگرد یکی از محصولات این مجتمع است که افزون ‌بر مصرف داخلی، صادر هم می‌شود.

وی با اشاره به این‌که باتوجه به شعار سال، این مجتمع در هر سه زمینه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی روند مطلوبی داشته، تصریح کرد: امسال نیز موفق شدیم در هر سه زمینه و نیز ساخت بار اول، نتایج خوبی به‌دست آوریم.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه، به رتبه خوب مجتمع گاز پارس جنوبي در استفاده از تجهيزات ساخت بار اول و شركت‌هاي دانش‌بنيان اشاره و تصريح كرد: سازندگان و توليدكنندگان قطعات و تجهيزات ايراني با توانایی بالا، به‌گونه‌ای به پالایشگاه‌ها کمک می‌کنند تا آن‌ها با آرامش كامل به ماموريت ويژه توليد پايدار بپردازند.

باهوش گفت: به موازات توليد پايدار و حداكثري در مجتمع، محصولات فرعي و با ارزشي توليد شده و مطابق با شرايط و تصميمات اتخاذشده، اتان مورد نياز پتروشيمي‌هاي منطقه، خوراك مورد نياز پالايشگاه‌هاي توليد بنزين در كشور، تامين و تهيه گوگرد مرغوب، توليد پروپان و بوتان نیز داراي ارزش افزوده بسيار بالا براي كشور در اين پايتخت بزرگ توليد گاز خاورميانه، از افتخارات اين مجموعه است.

وي ادامه داد: در حوزه‌ اقدامات مهم و راهبردي مطابق برنامه و در بسياري از موارد جلوتر از برنامه زمان‌بندي شده هستيم و يكي از موارد بسيار مهم و آرماني، شروع زودهنگام عمليات تعميرات اساسي سال 1402 است كه اميد داريم زودتر از موعد مقرر در اين مجموعه كليد بخورد.

مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي در پایان، بيان كرد: در سال‌هاي اخير با وجود تحريم‌هاي ظالمانه، شركت‌هاي دانش‌بنيان و سازندگان ايراني توانسته‌اند با شناسايي دقيق نيازمندي‌هاي اين مجموعه، انقلابی در میزان توليد مجتمع گاز پارس جنوبي رقم بزنند.   

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر