/
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران خبر داد؛

آغاز فرآیند اجرایی استقرار دور سوم چرخه مدیریت بهره‌وری در سطح شرکت ملی گاز ایران

مدیر مهندسی ساختار و دبیر کمیسیون مدیریت بهره‌وری شركت ملي گاز ايران، از آغاز فرایند استقرار "دور سوم چرخه مدیریت بهره‌وری" در سطح شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های تابعه برای اجرا در سال 1402، خبر داد.
کد خبر : ۵۲۲۰۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ولی‌اله دینی با اعلام این خبر، ضمن تأکید به الزامات بالادستی و تکالیف قانونی و آيين‌نامه‌های اجرايي مربوطه، با اشاره به سوابق این موضوع، اظهار داشت: پس از اجرای موفقیت‌آمیز و تكميل دور اول و دوم چرخه مدیریت بهره‌وری در سال‌های 1400 و 1401، در سه ماهه پایانی سال جاری، اقدامات لازم جهت آمادگی استقرار دور سوم چرخه مذکور در سال آتی، در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مدیریت مهندسی ساختار بعنوان دبیرخانه کمیسیون مدیریت بهره‌وری، هم‌گام با سازمان ملی بهره‌وری ایران و در تطابق حداکثری با شیوه‌نامه‌های ابلاغی آن سازمان، ضمن به‌روزرسانی، تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های تخصصی مورد نیاز در حوزه‌های "سنجش و اندازه‌گیری نماگرهای بهره‌وری" و "تجزیه و تحلیل نتایج"، همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی لازم در سطح ستاد و شرکت‌های تابعه، نسبت به پیش‌بینی و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز در این عرصه اقدام کرده است.

دبیر کمیسیون مدیریت بهره‌وری شركت ملي گاز ايران در ادامه، افزود: این مدیریت، از طریق راهبری و نظارت عالیه بر اجرای فعالیت‌های مربوطه توسط نمایندگان کمیته‌های بهره‌وری در سطح شرکت‌های تابعه، اقدامات اولیه را جهت شناسایی مسائل عدم بهره‌وری، ریشه‌یابی عوامل شکل‌گیری این مسائل و نهایتاً تعریف اقدامات اساسی و برنامه‌های ارتقا بهره‌وری دور سوم چرخه، اجرایی کرده است.

مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: نتایج حاصل از اقدامات فوق، پس از بررسی و اخذ تایید کمیسیون مدیریت بهره‌وری شرکت ملی گاز ایران، جهت طی فرآیند تصویب‌خواهی به مراجع ذی‌ربط ارسال و مراتب پس از تصویب، برای اجرا در سال آتی به ذی‌نفعان ابلاغ خواهد شد.

دینی در خاتمه، ضمن تشکر از همکاری شایسته تمامی متولیان امر، اظهار امیدواری کرد که با اجرای دقیق فرآیند مورد اشاره، شاهد تحقق عینی تکالیف مرتبط با ارتقا بهره‌وری و رشد شاخص‌های مربوطه در سطح صنعت گاز باشیم.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر