/
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
افتتاح جایگاه سوخت مادر در چابهار

جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند ساخت ۴۲ جایگاه سوخت جدید

جایگاه اختصاصی سوخت مادر در شهر چابهار با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار، جمعی از مسوولان و قشرهای مختلف مردم افتتاح و بهره برداری شد.
کد خبر : ۵۲۲۹۷

نبض نفت- استاندار سیستان و بلوچستان شنبه ۲۹ بهمن در مراسم افتتاح اظهار داشت: امیدوارم با افتتاح این جایگاه بخشی از مشکلات صف ها حل شود و سوختگیری مسافران، گردشگران و شهروندان آسانتر شود.

محمد کرمی افزود: چابهار مقصد گردشگری و از نقاط مهم برای تجارت و اقتصاد است و نباید مردم مشکل سوخت داشته باشند.


مدیر شرکت پخش و پالایش نفتی منطقه چابهار نیز اظهار داشت: مشکلات سم کارت(سامانه هوشمند کارتخوان نازل های سوخت) جایگاه مادر و سایر ۵۰ جایگاه سوخت که معیوب هستند بزودی با انجام اقدام و پیگیری حل خواهد شد و تمام تلمبه ها آماده سوخت رسانی به خودروها خواهند شد.

سیدمحمد کمالیار افزود: هر جایگاه سوخت اعلام کند کارتخوان آنها معیوب است مشکلات آنها را حل می کنیم و به نظرم در حد ۱۰ درصد جایگاههای سوخت کارتخوان سوخته دارند و به دلیل نبود قطعه و تحریم ها امکان درست شدن آنها نیست ولی تمام تلاش ها را می کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم.


مدیر جایگاه سوخت مادر چابهار نیز افزود: ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت این جایگاه سرمایه گذاری شده و براساس امکانات روز و پیشرفته با ۲۰ نازل فعالیت خواهد کرد که ۱۸ نازل مخصوص سوختگیری خودروها و ۲ نازل تلمبه مخصوص سوختگیری موتورسیکلت ها است.

ناصر فرح بو افزود: برای ۲۰ نفر اشتغالزایی شده و در ۲ شیف کاری و بصورت شبانه روزی این جایگاه فعالیت و خدمات به شهروندان را ارایه می دهد.

وی از مسوولان خواست برای نصب و فعال سازی تمامی نازل ها کارتخوان (سم کارت) تلمبه ها تلاش کنند تا همزمان ۱۸ خودرو بتوانند سوختگیری کنند تا کاهش صف های سوخت را داشته باشیم.

وی بیان کرد: ۲ شناور نصب شده تا زمان سوختگیری هر خودرو تا سه دقیقه انجام و مردم رضایتمندی داشته و وقت آنها هدر نرود.

وی ادامه داد: متاسفانه کارتخوان نازل ها (سم کارت) جایگاه های سوخت هوران منطقه آزاد، سه راهی نیکشهر و کنارک و همچنین سه راهی نگور دشتیاری چندین مدت و حتی برخی جایگاهها سالها غیرفعال هستند و مسوولان شرکت نفت می گویند کشور تحریم و قطعه را نداریم تامین کنیم. 

جنوب بلوچستان نیازمند  ساخت ۴۲ جایگاه سوخت، ۲۱ تاسیسات گاز مایع و ۳۶ جایگاه سی ان جی جدید است

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان و مناطق ساحلی به ویژه مسیرهای ارتباطی منتهی به بزرگترین بندراقیانوسی ایران (چابهار) نیازمند ساخت حداقل ۴۲ جایگاه سوخت جدید برای رونق ترانزیت کالا و حل مشکل کاهش صف‌ها و رضایتمندی شهروندان و ماسفران و سرایه گذاران است.

معین الدین سعیدی اظهار داشت: شهر گردشگری چابهار با توجه به جمعیت بالا و سفر مسافران و سرمایه گذاران در طول سال نیازمند ساخت ۱۱ جایگاه سوخت جدید است تا شاهد رفاه و آسایش مردم در تحویل سوخت در کمترین زمان باشیم.

وی گفت: با توجه به جمعیت شهرچابهار و توریستی بودن آن افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت برای رفاه و آسایش مردم امری ضروری است.

سعیدی افزود: حوزه انتخابیه چابهار شامل ۶ شهرستان چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد با جمعیت بیش از ۵۵۰ هزار نفر با پراکندگی بالا و نبود حمل و نقل عمومی و تردد روزانه مردم در مسیرهای مختلف شهری و روستایی نیازمندی فوری در حوزه ساخت جایگاه جدید سوخت است و براساس پیش بینی و نیاز مردم حداقل بیش از ۴۲ جایگاه سوخت جدید باید راه اندازی شود تا شاهد کاهش صف‌های سوخت باشیم.

وی بیان کرد: ساخت ۲ جایگاه سوخت در بخش ساربوک و محدوده حمیری، ۲ جایگاه سوخت در شهر نگور مرکز شهرستان دشتیاری، ۲ جایگاه سوخت در پیرسهراب و یک جایگاه سوخت دیگر در محدوده بخش پلان ضروری است و اینکه در مرکز بخش و مرکز شهرستان‌های حوزه انتخابیه چابهار جایگاه سوخت وجود نداشته باشد آزار دهنده است و غیر قابل قبول است.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهر نگور مرکز شهرستان دشتیاری بعد از سالها فاقد حتی یک جایگاه سوخت است، افزود: این یکی از موارد نادر در کل کشور شاید باشد که مرکز یک شهرستان یک جایگاه سوخت نداشته باشد و مردم گرفتار مشکلات عدیده و در صفهای کیلومتری در سایر مناطق باشند و فکری هم برای این امر نشود.

سعیدی بر ساخت جایگاه سوخت در مرکز بخش پلان و افزایش یک جایگاه سوخت جدید در مرکز شهرهای قصرقند، زرآباد، نیکشهر تاکید کرد و افزود: در سایر استان‌های کشور در هر چند کیلومتر یک جایگاه سوخت وجود دارد که نیاز است در محور چابهار به گواتر، چابهار به راسک، چابهار به نیکشهر در هر ۲۰ یا ۴۰ کیلومتر یک جایگاه سوخت در قالب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی مجوز صادر تا رفاه مردم و به ویژه رونق ترانزیت کالا را داشته باشیم.

وی بر ضرورت ساخت جایگاه تاسیسات گاز نیز در مراکز بخش‌ها و مناطق و دهستان‌های مختلف پرجمعیت تاکید و افزود: حداقل ۲۱ جایگاه تاسیسات گاز جدید در شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد مورد نیاز است.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی برداشتن کدینگ از کارتهای سوخت مردم سیستان و بلوچستان را از دیگر معضلات و مشکلات مهم عنوان و افزود: اگر می خواهیم گردشگری را رونق و شاهد افزایش سفرهای مردم کشور به این منطقه توریستی باشیم باید کدینگ کارت سوخت برداشته شود.

سعیدی گفت: سرمایه گذاران برای راه اندازی جایگاه سوخت و جایگاه CNG آمادگی کامل دارند لذا طی فراخوان مسوولان حوزه وزارت شرایط را اعلام کنند تا شاهد حل مشکلات مردم با ساخت ۴۲ جایگاه جدید سوخت و حداقل ساخت ۳۶ جایگاه گاز CNG برای نخستین بار در کمترین زمان در جنوب سیستان و بلوچستان باشیم.

وی شروع عملیات گازرسانی به شهر چابهار با اعتبار فاز اول به طول ۲۵۰کیلومتر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان و فاز دوم به طول ۳۵۰ کیلومتر به اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان را سرآغاز تحول و توسعه سواحل مکران عنوان از خدمات و توجه نظام در این تشکر و قدردانی کرد.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر