/
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
در همایش هم اندیشی مشترک شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور؛

پالایشگاه آبادان پیشگام در اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال

همایش هم اندیشی مشترک شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد.
کد خبر : ۵۲۳۱۶

به گزارش نبض نفت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، این همایش با حضور میر رجبی معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی کشور، رئیس امور حقوقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، مدیر عامل پالایشگاه ابادان و دیگر مدیران حوزه نفت و منابع طبیعی در مجتمع فرهنگی گلستان به مدت ۲ روز برگزار شد. 

مدیرعامل پالایشگاه آبادان در این نشست گفت: این نشست برگزار شد تا بتوان برای حفظ خاک برنامه هایی تدوین شود و این ثروت عظیم را به نسل های آینده منتقل کنیم. 

 حکیم قیم، به اینکه پالایشگاه آبادان اقداماتی در راستای حفظ نخلستان اطراف و تثبیت خاک در منطقه و کشور همجوار برای حفاظت از خاک و مهار کانون های ریزگردها انجام داده است، اشاره کرد. 

 وی توضیح داد: شرکت نفت یکی از بزرگترین حامیان منابع طبیعی است و پالایشگاه آبادان با تولید مالچ و اهدای آن به منابع طبیعی در عرصه مهار کانون ریزگردها اقدام کرده است و سال هاست این کار را انجام می دهد و در این زمینه پیشرو است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با بیان اینکه این پالایشگاه در حفظ منابع خاکی و فضای سبز سرمایه گذاری عظیمی انجام داده تا بتوان در این کار بزرگ سهیم باشد، افزود: در پروژه های بزرگ که در شرکت نفت اجرا می شود توسعه منابع طبیعی مد نظر قرار می گیرد و علاوه بر این پاییش هایی را به صورت مستمر انجام می دهیم تا بتوانیم حافظ محیط زیست و منابع طبیعی باشیم.

قیم همچنین سرانه فضای سبز پالایشگاه آبادان را ۴۰ درصد بیشتر از سرانه تعیین شده اعلام کرد. 

 وی در خصوص هدف از برگزاری این نشست گفت: امروزه نگاه به منابع طبیعی به عنوان ثروتی که باید از آن حفاظت کرد وجود دارد و تلاش می شود در همفکری با مسئولان منابع طبیعی بتوان بیشترین حفاظت را انجام دهیم. 

 در ادامه این همایش هم اندیشی با حضور مدیران پالایش و پخش و منابع طبیعی کشور جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد. کاشت نهال از دیگر برنامه های جانبی این همایش بود‌.

اعلام آمادگی شرکت پالایش نفت آبادان به عنوان نخستین شهرستان استان خوزستان در اجرای طرح تولید و کاشت یک میلیارد نهال در سراسر کشور از مهمترین نتایج این نشست هم اندیشی دو روزه بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر