/
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷

بهره‌برداری از طرح نوسازی خطوط و اتصالات شبکه آب در شرکت پالایش گازفجرجم

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گازفجرجم از اتمام تعویض و نوسازی ۷۸۰۰ متر از خطوط ارسال آب خبر داد.
کد خبر : ۵۲۳۳۳

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سید مهدی موسویان فرد خاطر نشان کرد: عملیات تعویض و نوسازی خطوط16 اینچ دریافت آب در 2 بخش مسیر منتهی به مخازن آبرسانی جمال آباد که بیشترین فرسودگی را داشتند، هدف گذاری شد.

وی افزود: فعالیت ها به 2 فاز تقسیم شده بود که با وجود سختی‌ها و موانع اجرای عملیات ناشی از معارضان مقیم، در مسیر رودخانه واقع شدن خط لوله و نیز بارندگی شدید ، پروژه طبق برنامه به پایان رسید.

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گازفجرجم با اشاره به این پروژه مهم خاطرنشان کرد:در فاز اول این پروژه ۸۰۰ متر از مسیر 8 اینچ در حد فاصل چاه K4 به K3 و در فاز دوم ۷ کیلومتر لوله ۱۶ اینچ ارسال آب از آبرسانی انارستان به آبرسانی جمال آباد که از 30 سال پیش و از زمان راه اندازی پالایشگاه نوسازی نشده بود، پس از انجام کامل حفاری و پس از بستر سازی، خطوط قدیمی برداشته شد و لوله ۸ اینچ پلی اتیلن فشار قوی که دارای مزایای نسبی فراوانی نسبت به لوله های فلزی است جایگزین و پس از انجام تست و مورد تایید واقع شدن آن از طرف بازرسی فنی، مسیر کانال کاملاً پوشانده شد و در اختیار بهره بردار قرار گرفت.

وی ادامه داد: اجرای پروژه تعویض و نوسازی خطوط اصلی ارسال آب، موجب می شود که به میزان قابل توجهی از هدر رفت آب به عنوان مهمترین منبع حیات، جلوگیری شود.

موسویان فرد تصریح کرد: به دنبال اجرای این طرح علاوه بر نوسازی شبکه آب، علی رغم سختی های فراوان تمامی لوله‌های فرسوده از زیر زمین به بیرون کشیده شد که با مزایده و فروش آن، بخش عمده ای از هزینه های تعویض این خطوط را جبران خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با کاهش آب سفره های زیر زمینی در محیط پیرامون پالایشگاه، نوسازی شبکه های آب و جلوگیری از هر گونه هدر رفت آن یک ضرورت محسوب می شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر