/
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

آغاز نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فرآورده‌های نفتی

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در مراسم نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فرآورده‌های نفتی با تحویل ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده از آمادگی ایران خودرو دیزل برای برقی کردن تمام محصولات این مجموعه طی ۶ ماه آینده خبر داد
کد خبر : ۵۲۴۲۴

نبض نفت - جواد توسلی مهر در مراسم نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فرآورده‌های نفتی با تحویل ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده از آمادگی ایران خودرو دیزل برای برقی کردن تمام محصولات این مجموعه طی ۶ ماه آینده خبر داد و اظهار داشت: اکنون مسیر روند جهانی به سمت این است که تولید دیزل را از مدار خارج کنند به طوری که تا ۲۰۳۲ محصول دیزل تولید نمی شود و محصولات برقی می شوند.

وی افزود: در شرکت ایران خودرو دیزل هم تولید محصلات برقی شروع شده، اتوبوس برقی مسیر تست‌ها را طی کرده و سبد کاملی از محصولات مسافرتی و تجاری برقی رونمایی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل تصریح کرد: اگر وزارت نفت و محیط زیست اراده کنند و بخواهند مصرف مازاد سوخت را کم کنند ما می‌توانیم تا ۱۰ سال آینده همه محصولات را برقی تحویل دهیم.

وی تاکید کرد: در این حوزه دولت باید کمک کند تا از روند خارجی عقب نمانیم.

توسلی مهر در ادامه گفت: ما در سال ۱۵ هزار دستگاه کامیون سبک وسنگین تولید می‌کنیم و ظرفیت تولید ۴۱ هزار دستگاه را داریم.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۳ محصول جدید تولید کرده‌‍ایم، افزود: بعد از تحریم تولید ما به یک ششم رسید به طوری که در سال ۹۹، ۶۵۰۰ میلیارد تومان زیان و بدهی داشتیم و رقم زیان ۱۳ برابر سرمایه‌ها بود.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل خاطرنشان کرد: از سال ۹۹ به بعد با جهش تولید روبرو شدیم و سال ۱۴۰۰ جهش سنگین داشتیم و امسال ۱۵۰ درصد رشد تولید داشتیم.

وی با بیان اینکه ما ۴۱ درصد سهم بازار کشنده و ۷۱ درصد سهم کامیون کشور را داریم، یادآور شد: برای سال بعد رقم تولید ما افزایش می یابد.

توسلی مهر به بحث کیفیت محصولات اشاره و تصریح کرد: اکنون روند نمره منفی ایران خودرو دیزل منفی شده و هر سال این رویه بهبود می‌یابد و چند سال آینده با محصولات خارجی رقابت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه به تولید داخل راهبردی است، گفت: اکنون بازار به ما اعتماد کرده به محض اعلام پیش فروش می کنیم، پیش فروش انجام می شود، ما از تعهدات جلوتریم.

منبع:ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر