/
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

جزئیات تولید و مصرف برق خوزستان در ۱۱ ماهه سال جاری

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری تولید برق در استان در مقایسه با سال گذشته ۳.۵ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۵۲۵۵۰

نبض نفت- سید مهرداد بلادی ‌موسوی بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۶ هزار و ۴۸۰ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۳.۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این مقدار ۲۸.۴ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۷۰.۲ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۴ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده تولید شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از ۲۵ هزار و ۶۲۱ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۶۰ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) و ۴۰ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین و ماهشهر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

بلادی موسوی اظهار کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۳۹ هزار و ۷۵۴ گیگاوات ساعت ۳.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف بهمن‌ ماه با مصرف ۳ هزار و ۸۶۶ مگاوات نسبت به پیک بار مشابه سال قبل، ۲.۵۷ درصد رشد داشته است.

 ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت بخشDG  (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر