/
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

هفته رونق معاملات خرد بورس /شستا یکه تازی می کند

ارزش معاملات خرد سهام در این هفته روند صعودی پیدا کرد و نسبت به هفته پیشین، رشد 53 درصدی داشته است.
کد خبر : ۵۲۶۳۰

نبض نفت-  بازار سهام در این هفته نیز همانند هفته پیشین پررونق بود و تا قله 15 هزار میلیارد تومانی نیز پیش رفت. در حالی که در هفته آخر بهمن در محدوده 3 هزار میلیارد تومانی بود و میانگین روزانه هفته پیش نیز 7 هزار میلیارد تومان بود.  

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 10 هزار و 317 میلیارد تومان افزایش یافت. روز یکشنبه به 15 هزار و 775 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در سال 1401 بود. 

روز دوشنبه ارزش معاملات خرد به 12 هزار و 112 میلیارد تومان کاهش یافت. روز سه‌شنبه نیز ارزش معاملات خرد به رقم 9 هزار و 476 میلیارد تومان رسید. در آخرین روز کاری هفته نیز ارزش معاملات خرد به 10 هزار و 238 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز قبل رشد 8 درصدی داشت. میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 11 هزار و 584 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 7 هزار و 547 میلیاردی هفته پیشین، رشد 53 درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در روز ابتدایی هفته نماد خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و روز یکشنبه شستا در کنار فولاد، شپنا، شتران و خودرو در صدر بودند. دوشنبه بیشترین ارزش معاملات به نمادهای خودرو، فولاد و شستا اختصاص داشت و سه‌شنبه بیشترین ارزش معاملات به خزامیا، شستا، شپنا، خودرو و فولاد تعلق داشت. روز چهارشنبه نیز بیشترین ارزش معاملات به فولاد، شستا، شپنا، خگستر و خودرو تعلق داشت.

در تمامی روزهای کاری هفته اخیر بیشترین حجم بازار به نماد شستا اختصاص داشت. پس از شستا، خودرو در رتبه بعدی قرار داشت. 

منبع:اقتصاد نیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر