/
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

بهینه سازی مصرف گاز 1200 فضای آموزشی در استان اصفهان

سیستم گرمایشی 106 مدرسه مشتمل بر 1200 فضای آموزشی در سطح استان اصفهان طی سالجاری بهینه سازی شده است.
کد خبر : ۵۲۶۵۸

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابوالقاسم عسکری مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید برضرورت بهینه‌سازی مصرف گاز مدارس استان، گفت: با آغازفصل سرما، اهمیت نقش انرژی و لزوم کاهش مصرف آن، با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، طرح بهینه سازی سیستم گرمایشی مدارس در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه تا کنون 1200 فضای آموزشی بهینه سازی شده است.

وی، بیان داشت: در این طرح، بخاری های مدارس جمع آوری و سیستم گرمایشی مرکزی نصب شد، که این اقدام علاوه بر بهینه سازی مصرف گاز، با توجه به جمع آوری بخاری، لوازم جانبی آن از جمله دودکش و بست و ... در ارتقاء سطح ایمنی کلاس ها بسیار موثر است.

عسکری، افزود: در محیط‌های آموزشی همچون مدارس با توجه به اینکه بخش اعظم سال تحصیلی در فصول سرد سال است انجام اقدامات بهینه‌سازی گاز طبیعی، امری ضروریست.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه تمام افراد حاضر در مدرسه از جمله دانش‌آموزان، کادرآموزشی و دفتری مسئول کنترل مصرف بهینه انرژی هستند، تصریح کرد: عوامل مختلفی چون سیستم‌های گرمایشی، فرهنگ مصرفی،عدم کاربرد راهکارهای کاهش مصرف، امکانات جانبی، ساعت مصرف، عمر ساختمان مدرسه و ... از عوامل موثر بر افزایش مصرف گاز در مدارس است.

وی،اظهار کرد: سرانه مصرف گاز در کشور ما، بیش از استاندارد جهانی است. از این رو لازم است که ضمن مصرف بهینه،رعایت مصرف کنندگان در موضوع بهینه‌سازی مصرف اقدام‌های سازنده‌ای انجام شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، افزود: از آن زمان اقدام‌های خوبی از سوی نهادهای مسئول انجام شده که در این خصوص می‌توان به نقش‌آفرینی نهادهای فرهنگی همسو با مأموریت‌های محوله، اشاره کرد.

عسکری، با اشاره به اینکه کارآمدترین راهکار برای اصلاح رفتار مصرف‌کننده به‌منظور بهینه مصرف کردن، فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: نهاد آموزش و پرورش و به‌طور مشخص مدرسه، جایگاه اصلی فرهنگ‌سازی است. در این باره می‌توان با تمرکز بر فرهنگ‌سازی از پایه در مقاطع ابتدایی و حتی پیش‌ از دبستان، درباره راهکارها و مزیت‌های مصرف بهینه به فرزندان و خانواده‌ها آموزش داد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر