/
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

بهداشت و محیط زیست و مشارکت فعالانه HSE شرکت نفت فلات قاره ایران

در راستای پیاده‌سازی قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور (مصوب سال 1396)، پروژه ملی‌سازی استانداردهای تخصصی صنعت نفت (IPS) با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و شرکت‌های اصلی و تابعه در سال 1397 آغاز شد.
کد خبر : ۵۲۷۷۴
به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در نیمه دوم سال 1399 تدوین سه عنوان استاندارد «الزامات حفاظت در برابر حریق تاسیسات فراساحلی»، «الزامات شناورهای آتشخوار» و «الزامات تخلیه، فرار و نجات» با محوریت اداره کل HSE وزارت نفت به واحد HSE شرکت نفت فلات قاره ایران محول شد که با اهتمام و کوشش کارشناسان این واحد و طی برگزاری جلسات متعدد فنی و تخصصی در این خصوص، تدوین پیش‌نویس استانداردهای یاد شده در آذرماه 1401 به پایان رسید.

بر این اساس، نشست هم‌اندیشی و نکوداشت دبیران تدوین پروژه ملی‌سازی استانداردهای تخصصی صنعت نفت روز یکشنبه 14 اسفند با حضور معاونین آقای مهندس زیدی‌فرد معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری و رئیس شورای سیاست‌گذاری استانداردهای صنعت نفت، مهندس انصاری مدیر‌کل ایمنی، بهداشت و محیط زیست وزارت نفت و مدیران HSE چهار شرکت اصلی در سالن همایش ساختمان غدیر شرکت ملی پخش و پالایش و فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل‌نظر در خصوص استانداردهای تدوین شده از زحمات مدیران و کارشناسان HSE شرکت نفت فلات قاره ایران و دبیران این استانداردها، آقایان آیت جیرانی‌مقدم دبیر اصلی سه عنوان استاندارد اشاره شده و علی شیریان‌پور دبیر مشترک استاندارد شناورهای آتشخوار با اعطای لوح سپاس، تقدیر و تشکر شد.

گفتنی است، در حاشیه این نشست مدیرکل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت با تاکید بر استمرار تشکیل کارگروه‌های فنی و تخصصی با نگاه عارضه‌یابی و ارائه راهکارهای کاربردی در حوزه مهندسی ایمنی، از اندیشه‌های نو برای ایجاد استانداردهای نوین استقبال نمود.

همچنین در این راستا از زحمات دیگر کارشناسان این واحد سرکارخانم مهرزاد دادبان، علیرضا بختیاری و علیرضا فضلعلی‌زاده که در تهیه، تدوین، ترجمه و ویراستاری سه عنوان استاندارد یاد شده نقش موثر و بسزایی داشتند نیز با حضور در دفتر رئیس HSE شرکت نفت فلات قاره ایران ضمن بحث و تبادل‌نظر، بیان فرصت‌های بهبود و چالش‌های اجرای پروژه، قدردانی بعمل آمد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر