/
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

اقدامات شرکت گاز استان کرمانشاه در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: این شرکت همواره در راستای تقویت بنیان خانواده و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بویژه در زمینه فرزندآوری کوشا و پیشقدم بوده است.
کد خبر : ۵۲۸۵۹

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در رابطه با قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، با بیان اینکه کشورهای دارای جمعیت جوان بیشتر و نیروی کار قابلیت لازم برای تبدیل شدن به یک کشور توسعه یافته و قدرتمند را دارا هستند، اظهار داشت: شرکت گاز استان کرمانشاه در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همواره پیشرو بوده است.

 وی تصریح کرد: شرکت گاز استان کرمانشاه در کنار وظیفه ذاتی خدمت رسانی به مردم و توسعه شبکه گازرسانی همواره در راستای تقویت بنیان خانواده و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به‌ویژه در زمینه فرزندآوری کوشا و پیشقدم بوده است و سعی کرده به خوبی از این قانون حمایت کرده و آن را اجرا کند.

 سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ارزشمندترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی جوان است، گفت: یکی از خطرات پیش روی جوامع امروزی کاهش و پیرشدن جمعیت است، که آینده کشورها را با مخاطرات جدی روبرو می‌سازد.

 حسینی بیان داشت: در راستای اجرای ماده 22 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جهت آسودگی خاطر مادران شاغل و کاهش مشکلات و دغدغه های بخشی از خانواده های مجموعه درخصوص نگهداری مناسب از کودکان، برای اولین‌بار با راه اندازی مهدکودک در ساختمان اداری شرکت گاز استان کرمانشاه گامی موثر در کاهش دغدغه های خانواده‌ها برداشته شد.

وی افزود: این مرکز که راه اندازی آن با چالش های مختلفی روبرو بود در فضایی به مساحت ۷۰ متر مربع و با حضور کودکان در دو رده سنی پیش دبستانی(۶ سال) و نوآموز(۳تا ۵ سال) توسط دو مربی با تجربه مدیریت و از آذرماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده است.

 حسینی با اشاره به اهتمام شرکت گاز استان کرمانشاه نسبت به بزرگداشت هفته ملی جمعیت و آگاهی بخشی نسبت به آسیب های اجتماعی کاهش جمعیت جوان کشور، بیان داشت: سعی می کنیم قوانین مرتبط با زنان دارای شرایط خاص از جمله امکان استفاده از دورکاری جهت بانوان دارای فرزند خردسال، لحاظ کردن امتیاز تاهل و تعداد فرزند در استخدام های غیررسمی، اعطای تشویقی در قالب اضافه کار جهت کارمندانی که تازه ازدواج کرده‌اند و یا دارای فرزند شده اند، مجوز استفاده از شیفت روزانه جهت پدران شب کار در ماه اول تولد فرزند در صورت درخواست، را به خوبی اجرا  کنیم.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین با روش‌های انگیزشی همچون برگزاری مراسماتی در جهت تشویق خانواده هایی که تازه ازدواج کرده‌اند و صاحب فرزند شدند با اعطای تشویقی در قالب اضافه کار، سعی در گسترش فرهنگ فرزندآوری در شرکت گاز استان داریم.

 حسینی در پایان یادآوری کرد در شرکت گاز استان کرمانشاه با برگزاری کلاس های توانمندسازی زنان و خانواده ها از جمله فرزندپروری و ... و نیز برنامه های فرهنگی-ورزشی مفرح برای خانواده ها در راستای حفظ سلامتی، شادابی و نشاط زنان این مجموعه اقدام شده و همواره در دستور کار قرار دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر