/
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

2 جایگاه عرضه سوخت در همدان و ملایر به بهره‌برداری رسید

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: در آخرین روز سال 1401، دو باب جایگاه عرضه سوخت در ناحیه مرکزی و ملایر افتتاح شد که با بهره‌برداری از این جایگاه‌ها، شمار جایگاه‌های عرضه سوخت در منطقه همدان به 129 باب رسید.
کد خبر : ۵۳۱۵۰

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: با هدف تسهیل دسترسی و رفاه حال مسافران نوروز 1402 و هم‌استانی‌های عزیز، "جایگاه پارس" (عرضه بنزین و نفتگاز) در ناحیه مرکزی و جایگاه "پارسیان" (عرضه بنزین) در ناحیه ملایر از نواحی پخش منطقه همدان به بهره‌برداری رسید.

روستایی افزود: با افتتاح این دو جایگاه، تعداد جایگاه‌های عرضه فرآورده‌ نفتی ناحیه ملایر به 27 و جایگاه‌های ناحیه مرکزی به 37 و در مجموع تعداد جایگاه‌های استان به 129 باب رسید.

وی اضافه کرد: اکنون از تعداد کل اشاره شده، 13 باب بنزین، 11 باب بنزین و سی‌ان‌جی، 12 باب بنزین، نفتگاز و سی‌ان‌جی، 67 باب بنزین و نفتگاز، 24 باب سی‌ان‌جی و 2 باب نفتگاز عرضه می‌کنند.

او ادامه داد: جایگاه "پارس"، مجتمع خدماتی – رفاهی بین‌راهی است و با زمینی به مساحت 23 هزار متر و دو هزار و 500 متر زیر بنا، دارای چهار مخزن ذخیره‌سازی (2 مخزن  بنزین و 2 مخزن نفتگاز) است. برای راه‌اندازی این جایگاه با احتساب هزینه خرید زمین، مبلغی حدود 400 میلیارد ریال هزینه شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این جایگاه دارای هشت تلمبه دو نازله (چهار تلمبه بنزین و چهار تلمبه نفتگاز)  است و در مجموع امکان سوخت‌گیری هم‌زمان 16 دستگاه خودرو را دارد.

وی افزود: در فاز اول امکاناتی از جمله رستوران، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، هایپرمارکت، کافی‌شاپ، سوغات‌سرا، سوهان پزی و فست‌فود راه‌اندازی شده و در فاز دوم عرضه سی‌ان‌جی و تأسیس سوئیت های اقامتی در دستور کار است. در فاز اول بهره‌برداری از این مجتمع به طور مستقیم برای حدود 30 نفر اشتغال‌زایی شده است.

روستایی همچنین از بهره‌برداری جایگاه شهری "پارسیان" در شهرستان ویژه ملایر با ظرفیت ذخیره‌سازی بنزین معمولی و سوپر و بهره‌گیری از هشت دستگاه توزیع‌کننده دارای ۱۵ نازل سوخت‌رسانی خبر داد.

مدیر منطقه همدان ضمن تأکید به اینکه با افتتاح این جایگاه از ترافیک دیگر جایگاه‌های شهری کاسته و روند ارائه سوخت تسهیل می‌شود، شرح داد: برای این جایگاه جدای از ارزش منطقه‌ای، ۲ هزار مترمربع زمین تخصیص یافته و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این مقام مسئول اذعان دکرد: با افتتاح این جایگاه حدود 10 نفر اشتغال‌‍زایی فقط در بخش سوخت‌رسانی شده است.

مدیر منطقه همدان از پیاده‌سازی کامل زیرساخت‌های موردنیاز طرح کهاب در این 2 جایگاه و اجرای مراحل سه‌گانه این طرح در این پمپ‌بنزین‌ها خبر داد.

شایان ذکر است، جایگاه‌های "پارس" و "پارسیان" به ترتیب در کیلومتر 65 اتوبان همدان – ساوه (لاین برگشت)، و بلوار 15 خرداد شهر ملایر واقع شده‌اند.

بر پایه این گزارش، هموطنان و هم‌استانی‌های شریف با نصب نرم‌افزار "باک" (baak.niopdc.ir) در گوشی‌های هوشمند می‌توانند محل جغرافیایی و همچنین امکانات و نوع عرضه 129 جایگاه سوخت استان همدان را پیدا کرده و برای سوخت‌گیری به نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین مراجعه کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر