/
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

سهمیه گاز مایع و گلایه مجدد فرماندار جیرفت از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی

فرماندار جیرفت که اوایل اسفند پارسال بابت نحوه توزیع نفت سفید از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی انتقاد کرده بود حالا از شارژ نشدن سهمیه گاز مایع شهرستان از ۱۵ فروردین نیز گلایه دارد اما این درحالی است که مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان چنین چیزی را قبول ندارد.
کد خبر : ۵۳۳۷۹

 نبض نفت -طی ماه های اخیر و بویژه در زمستان به دلایل مختلف هرچندوقت یکبار شاهد کمبود سیلندر گاز در جنوب کرمان هستیم که بیشتر مواقع به تشکیل صف‌های طولانی در مقابل مراکز توزیع سیلندر گاز نیز می انجامد.

کاهش سهمیه در برخی از روزها، پرهیز از فروش الکترونیکی و وجود تنها یک شرکت عامل توزیع در جنوب کرمان برخی عوامل مسبب مشکلات در توزیع سیلندر گاز در این منطقه خوانده می شود و استاندار کرمان نیز پیشتر گفته بود که انحصار در توزیع از جمله مشکلات به شمار می رود.

حال این بار فرماندار جیرفت از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به دلیل شارژ نشدن سهمیه سیلندر گاز مایع شهرستان از ۱۵ فروردین انتقاد دارد.

احمد بلندنظر  گفت: دستگاه‌های حمل گاز ما در بندرعباس منتظر هستند تا سهمیه آنها شارژ شود اما این اتفاق نیافتاده است.

وی اضافه کرد: هر ماه این مشکل در روزهایی اتفاق می افتد اما باید برای یک بار حل شود.

 گاز مایع جنوب کرمان از طریق استان هرمزگان تامین می‌شود اما سهمیه آن در استان کرمان تعیین می‌شود.

جمعیت شهری جیرفت ۴۰ هزار خانوار و برای حدود چهار هزار خانوار لوله کشی گاز انجام شده و این درحالی است که مابقی جمعیت شهر از سیلندر گاز مایع برای رفع نیازهای خود استفاده می‌کنند.

اما مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان در واکنش به این اظهارات فرماندار جیرفت به خبرنگار ایرنا گفت: امروز و تاکنون ٢ محموله، دیروز چهار و روز قبل از آن هم پنج محموله بارگیری شده است.

سید محمدباقر نورالدینی با بیان اینکه سهمیه روزانه جیرفت همین میزان است افزود: شاید محدودیت از امروز آغاز شده باشد اما بارگیری تا امروز متوقف نشده است.

وی اضافه کرد: بخشی از سهمیه را برای نیمه اول ماه می‌گذارند و بعد از اینکه سهمیه برداشت شد بخش دیگری را برای نیمه دوم شارژ می‌کنند.

نورالدینی اضافه کرد: تاکید بر توزیع الکترونیکی است و توزیع نکردن الکترونیکی کمی چالش ایجاد می کند.

وی ادامه داد: توزیع الکترونیکی بخوبی رعایت نمی شود و باید ۱۰۰ درصد باشد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان گفت: کاهش مقدار توزیع الکترونیکی موجب کاهش سهمیه می‌شود و شاید بخشی از مشکل این موضوع باشد.

منبع:ایرنا


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر