/
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

رویکرد وزارت نیرو احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر است

سخنگوی ساتبا گفت: در توسعه نیروگاه‌های حمایتی نیاز به همراهی و حمایت موثر بانک‌ها داریم که البته تاکنون راضی کننده نبوده است.
کد خبر : ۵۳۳۸۷

 نبض نفت -آقای جعفر محمدنژاد سیگارودی گفت: هنوز دید ما نسبت به تجدیدپذیر‌ها به عنوان یک موضوع ملی و عامل توسعه کشور نیست. رویکرد وزارت نیرو احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر است که این مسئله باید با حمایت بخش‌های بیرونی وزارت نیرو که متولی بخش‌های اقتصادی و اعطای تسهیلات هستند همراه شود.

سخنگوی سازمان ساتبا ادامه داد: در بخش حمایتی تمامی زیرساخت‌ها از سوی ما فراهم شده و تمام زوایای اقتصادی و فنی را دیده ایم و اکنون نیاز به همراهی بانک‌ها هستیم تا از محل تکالیفی که برای برای توسعه تجدیدپذیر‌ها در نظر گرفته شده، اقدام به حمایت کنند که البته با بی مهری بانک‌ها روبرو بوده ایم. در جلساتی که با بانک‌ها داشتیم قرار بود مواردی مانند دریافت تضامین کمتر برای ارائه تسهیلات رعایت شود. بانک‌ها از ۶ هزار تسهیلاتی که تکلیف داشتند برای توسعه نیروگاه‌های کوچک مقیاس پرداخت کنند، کمتر از هزار مورد در اختیار قرار داده اند.

محمدنژاد ادامه داد: بانک‌ها به عنوان مسئولیت فراسازمانی خود و با نگاه بر اینکه، موضوع توسعه تجدیدپذیر‌ها یک موضوع ملی است و می‌تواند مسائل انرژی و زیست محیطی در کشور‌ها حل کند در حال حاضر می‌توان گفت گلوگاه ما برای توسعه نیروگاه‌های حمایتی بانک‌ها شده اند.

به گفته این مقام مسئول ،در کلان تجدیدپذیر‌ها باید به سمت تامین منابع مالی از سمت سوخت صرفه جویی شده برویم که ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید است. او ادامه داد: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معوقه‌هایی که به تولید کنندگان داشتیم را پرداخت کردیم که از همین محل پرداخت شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر