/
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

توزیع الکترونیکی، بهترین روش جهت شفاف‌سازی در عرضه گازمایع است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، توزیع الکترونیکی را بهترین روش در راستای شفاف‌سازی عرضه گازمایع عنوان کرد.
کد خبر : ۵۳۴۷۴

  • به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط‌ عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، قربانعلی مردانی، شفاف‌سازی را از مزایای اصلی اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح توزیع الکترونیکی، شفاف‌سازی در قیمت فرآورده، میزان عرضه و شناسایی مصرف‌کننده واقعی محقق خواهد شد و علاوه بر این محاسن، باعث جلوگیری از عرضه خارج از شبکه، ساماندهی گازمایع و رفاه شهروندان و رضایت بیشتر مردم خواهد شد.

مدیر منطقه زاهدان، در گفتگوی با خبرنگار شبکه استانی هامون گفت: با توجه به تکلیف قانونی و در راستای اجرای مصوبه هیأت وزیران و به منظور رفاه مردم و تأمین نیاز مصرف‌کننده واقعی و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه، طرح توزیع الکترونیکی گازمایع با جدیت در استان پیگیری و اجرا می‌شود و با همکاری سازمان‌های مرتبط، فعالیت شرکت‌های موزع و مشارکت مردم تا قبل از شروع فصل سرما، شاهد اجرای کامل این طرح در استان خواهیم بود.

وی زیرساخت‌های موردنیاز این طرح را همان زیرساخت‌های بانکی نفت‌سفید از جمله کارت بانکی سرپرست خانوار که در سامانه سدف ثبت‌نام شده عنوان کرد و افزود: کسانی که قبلاً در سامانه سدف جهت دریافت نفت‌سفید ثبت‌نام کرده‌اند، نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند. در سایر بخش‌های مصرف از جمله اصناف و ادارات نیز ثبت‌نام از طریق سامانه سدف انجام می‌شود.

مردانی تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم در استان فراهم است و تعداد 550 دستگاه پایانه فروشگاهی (پوز) در 23 شرکت موزع گازمایع آماده بهره‌برداری بوده و شرکت‌های موزع باید تمهیدات لازم را در راستای اجرای کامل این طرح به کار گیرند و نسبت به توزیع درب منازل شهروندان به صورت اشتراکی اقدام کنند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مناسب جهت اجرای این طرح در استان وجود دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: اجرای این طرح نیاز به تقویت سیستم اشتراک‌پذیری توسط شرکت‌های توزیع کننده و همکاری و مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی دارد.

مجتبی شجاعی با اشاره به اهمیت اجرای طرح توزیع الکترونیکی افزود: اگر به دنبال ساماندهی توزیع گازمایع، شفاف‌سازی در عرضه، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و رفع مشکل ایجاد صف در فصول سرد هستیم، باید بدون از دست دادن زمان به سمت اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع برویم و اجرای آن نباید به تعویق افتد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر