/
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

بستر سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه در شهرستان پیشوا فراهم است

رئیس شرکت توزیع برق منطقه‌ای شهرستان پیشوا گفت: رشد روزافزون بخش صنعت و کشاورزی نیاز این شهرستان را به برق بیشتر کرده‌است، برهمین اساس سرمایه‌گذاران می‌توانند در زمینه احداث نیروگاه و تولید برق وارد میدان شوند.
کد خبر : ۵۳۶۰۱

نبض نفت- علی اصغر حقیری روز شنبه  پیرامون وضعیت صنعت برق شهرستان پیشوا اظهار داشت: این شهرستان با وسعت ۲۱۱ کیلومتر مربع در جنوب‌شرق تهران واقع شده است از ۴۸ هزار مشترک شامل ۳۷ هزار و ۹۳۵ مشترک خانگی، ۲۹۷ مشترک صنعتی و بیش از ۹ عزار و ۷۶۸ مشترک برق تجاری و کشاورزی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: برق شهرستان پیشوا از ۱۶ فیدر و مدار که از ۲ پست ۶۳ کیلوولت پیشوا و فاطمیه ورامین تغذیه می شود ، تأمین می‌گردد و در مجموع از ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۱۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برخوردار است.

این مسئول افزود: بیش از ۱۶۰ چاه آب مستقر در شهرستان پیشوا و بخشی از چاه‌های آب شهرستان ورامین نیز از فیدر برق این شهرستان استفاده می‌کنند که بخش اعظمی از نیاز برقی این چاه‌های آب همزمان با پیک مصرف برق است که همکاری بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌تواند سهم مهمی در جلوگیری از خاموشی‌های با برنامه در طول تابستان داشته باشد.

وی اضافه کرد: رشد احداث فضاهای گلخانه‌ای، احداث کارخانه‌های جدید در شهرک صنعتی پیشوا، گسترش تولید و نیز تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده از قبل از جمله بیمارستان ۹۶ تختخوابی و نیز ورزشگاه، لزوم تولید برق برای تأمین نیاز واحدهای مختلف را می‌رساند.

حقیری با اشاره به احداث یک نیروگاه خصوصی در شهرک صنعتی پیشوا گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند با حضور در پیشوا و احداث نیروگاه، بخش مهمی از تأمین بار برای چرخه صنعت و تولید را تامین کنند.

انشعابات غیرمجاز چاههای آب و ویلاها

این مسئول با اشاره به وجود برخی از انشعابات غیرمجاز در شهرستان پیشوا گفت: وجود هزاران واحد باغ ویلا و چاه‌های غیرمجاز که عمدتا به صورت غیرمجاز و تغییرکاربری از کشاورزی موجب شده که مالکان از برق غیرمجاز استفاده کنند که تا کنون تلاش شده ضمن شناسایی متخلفان و معرفی مراجع قضایی، از تعداد انشعابات غیرمجاز کاسته شود.

وی ادامه داد: در حوزه کاهش تلفات برق، پیشوا یکی از شهرستان‌های استان تهران محسوب می‌شود که با اقداماتی نظیر تعویض شبکه فرسوده، جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، تعویض کنتور و تبدیل اشتراک غیرمجاز به مجاز یک هزار و ۸۱۲ مشترک طی سال گذشته، میزان تلفات برق از ۲۳ درصد به ۱۳ درصد در پایان سال گذشته رسید.

حقیری افزود: این شهرستان از ۱۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه پایه چراغ برخوردار است که با همکاری مسئولان از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و تأمین اعتبار از سوی فرمانداری، تا پایان امسال تمام لامپ‌ها به کم مصرف تغییر پیدا می‌کند.

این مسئول از اجرای طرح کابل خودنگهدار به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های برق پیشوا یاد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح و تغییر شبکه سیمی از سال ۱۴۰۰ در پیشوا آغاز شده و تا پایان امسال و تکمیل هفت کیلومتر باقی‌‍مانده، کل شبکه توزیع از سیمی به کابلی و خودنگهدار تبدیل می‌شود.

رئیس شرکت توزیع برق منطقه‌ای شهرستان پیشوا اظهار داشت: در حوزه تأمین روشنایی مسیر شهرستان پیشوا تا بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و تمامی تعهدات برق پیشوا به طور کامل اجرایی شد و و بخشی از مسیر که در حوزه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد، با همکاری فرمانداری و دهیاری‌ها به طور کامل روشن می‌شود

وی همچنین از تأمین ۵۶ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل برق ۶ روستای پیشوا خبر داد.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر