/
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت پست برق فوق توزیع هفتکل

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت هفتکل گفت: هدف از این اقدام تصحیح افت ولتاژ پست هفتکل بوده است.
کد خبر : ۵۳۶۲۷

 نبض نفت- محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: با هدف تصحیح افت ولتاژ و تامین برق مورد نیاز شهرستان هفتکل، پست برق فوق توزیع این شهرستان به صورت اساسی بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت پیدا کرد.

وی افزود: یک ترانس به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر جایگزین ترانس ۲۷ مگاولت آمپری موجود در پست شده و ظرفیت پست از ۵۷ به ۶۰ مگاولت آمپر رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری اقدامات انجام‌شده در این پروژه بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده برای بهینه سازی پست هفتکل می‌توان به احداث فونداسیون جدید برای ترانس، احداث دو فونداسیون جدید برای نصب PI، دمونتاژ کلید هوایی قدیمی ورودی ترانس، نصب دو عدد PI جهت تغییر فیزینگ ورودی و خروجی ترانس و احداث شمش جدید با نصب A فرم و زدن پل در بخش ۱۳۲ کیلوولت اشاره کرد.

دشت‌بزرگ ادامه داد: اصلاح شن‌ریزی سوئیچ یارد، تعویض ست CT ١٣٢ کیلوولت ورودی ترانس، راه‌اندازی تابلو کنترل و فرمان جدید در اتاق فرمان و از مدار خارج کردن تابلو با رله‌های قدیمی در کلیدخانه، کابل‌اندازی جدید تجهیزات و تعویض ١٠٠ عدد درپوش کانال کابل قدیمی فرسوده و غیرقابل استفاده با نصب درپوش سیمانی جدید و ارتقای ایمنی و جلوگیری از حوادث احتمالی انسانی و تجهیزاتی، دیگر اقداماتی بوده که برای بهینه‌سازی پست برق هفتکل انجام شده است.

 شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر