/
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

توزیع گازمایع، خارج از طرح توزیع الکترونیکی تخلف محسوب می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در جلسه توزیع الکترونیکی گاز مایع گفت: توزیع گاز مایع باید به صورت الکترونیکی انجام شود و عدم انجام آن تخلف محسوب می‌شود.
کد خبر : ۵۳۷۰۹

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، قربانعلی مردانی، طرح توزیع الکترونیکی گازمایع را از مصوبات هیأت دولت در قانون بودجه سال 1401 عنوان کرد و افزود: با توجه به تکالیف تعیین شده و تأکیدهای انجام شده، طرح توزیع الکترونیکی گازمایع به صورت جدی در استان پیگیری و اجرا خواهد شد.

مردانی در جلسه گارگروه توزیع الکترونیکی گازمایع که با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، ادارات عضو، شرکت‌های موزع گازمایع و رؤسای نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تأکید بر اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع، شفاف‌سازی مصرف‌کنندگان و نرخ این فرآورده را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

وی ساماندهی توزیع، بهینه‌سازی مصرف، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و در درجه اول رضایت‌مندی مردم را از دیگر مزایای اجرای طرح توزیع الکترونیکی این فرآورده عنوان کرد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از شرکت‌های توزیع‌کننده فرآورده یاد شده در سیستان که بیشترین درصد رشد توزیع الکترونیکی را نسبت به سایر نواحی منطقه داشته‌اند و برخی از این شرکت‌ها به طور کامل توزیع الکترونیکی را انجام داده‌اند، گفت: شرکت‌هایی که در این زمینه عملکرد بهتری داشته‌اند مورد تشویق قرار خواهند گرفت و سایر شرکت‌ها نیز با الگوپذیری از آنها باید عملکرد خود را به سطح مطلوب برسانند.‌

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان نیز ضرورت اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع را اقدام بر اساس تکلیف قانونی، نابسامانی توزیع، ساماندهی فرآورده مذکور و از بین بردن صف عنوان کرد و افزود: توزیع این فرآورده باید فقط به صورت الکترونیکی انجام شود، عدم اجرای آن ترک فعل محسوب می‌شود و منجر به جریمه و حتی ابطال مجوز صاحب امتیاز خواهد شد.

مجتبی شجاعی با اشاره به اینکه جلسات و پیگیری‌های متعددی در زمینه اجرایی شدن کامل این طرح در استان انجام شده و درحال انجام است، افزود: شرکت‌های توزیع‌کننده موظف شدند درصد رشد توزیع الکترونیکی را به تدریج افزایش دهند تا عرضه سوخت به صورت مطلوب و الکترونیکی انجام شود و مردم استان مشکلی در زمینه تأمین گازمایع نداشته باشند.

بر اساس این گزارش، آیین‌نامه شفاف‌سازی وظایف هر یک از ارکان اجرایی برای ساماندهی نحوه تخصیص و توزیع گازمایع در بخش‌های مختلف مصرف در نشست هیأت وزیران در آبان ماه 1401 تصویب شد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مکلف شد تحویل گازمایع به مصرف‌کننده را صرفا با احراز هویت و فعالیت آن و بر اساس اعلام میزان فعالیت توسط دستگاه متولی، تخصیص و در مبادی مشخص شده توسط آن شرکت تحویل می‌دهد. تحویل گازمایع به مصرف‌کنندگان بخش خانگی توسط شرکت موزع و صرفا از طریق توزیع الکترونیکی سوخت انجام می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر