/
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

بخش کشاورزی منطقه ساری رشد 15 درصدی را تجربه کرد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: در سال گذشته، بیش از 91 میلیون لیتر نفت‌سفید و نفت‌گاز بین کشاورزان در سطح استان مازندران توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، رشد 15 درصدی به ثبت رسیده است.
کد خبر : ۵۳۸۱۶

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، سبحان رجب‌پور ضمن اشاره به مطلب فوق، از ذخیره‌سازی کافی سوخت بخش کشاورزی در سال 1402 خبر داد و اظهار کرد: توزیع مطلوب سوخت با همکاری کشاورزان در ثبت‌نام به موقع در سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی) تا پایان فصل کشاورزی ادامه خواهد داشت.

رجب‌پور اذعان کرد: در سال 1401، مقدار مصرف نفت سفید در بخش کشاورزی در سطح استان حدود چهار میلیون لیتر بوده است.


وی افزود: این افزایش به دلیل شرایط آب و هوایی، بارندگی‌های کم، استفاده از موتور پمپ‌های سوخت مایع در چاه‌های آب و برقرار نبودن بسیاری از چاه‌های کشاورزی بوده است.

این مقام مسئول پیرامون مصرف نفت‌سفید و نفت‌گاز در سال 1400 نیز اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده، حدود 2 میلیون لیتر نفت‌سفید و نزدیک به 77 میلیون لیتر نفت‌گاز در بخش یاد شده در سطح استان مصرف شده است.

مدیر منطقه ساری توضیح داد: در سال 1401، قریب به 87 میلیون لیتر نفت‌گاز مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 13 درصد افزایش مصرف به دنبال داشته است که دلیل این رشد مصرف، افزایش سطح زیرکشت و مراجعه به موقع کشاورزان برای دریافت سوخت است.

رجب‌پور اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف فرآورده‌های مذکور در سال 1401، حدود 15 درصد افزایش مصرف در بخش کشاورزی مشاهده می‌شود.

وی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون آن دسته از چاه‌های کشاورزی استان که فاقد مجوز است، تاکید کرد: تحویل سوخت به چاه‌های آب کشاورزی در سال زراعی 1402-1401 منوط به دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح است و همچنین موتور پمپ‌ها با تائید آب منطقه‌ای یا امور آب و سپس جهاد کشاورزی در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی است.

مدیر منطقه ساری تصریح کرد: به اندازه کافی سوخت بخش کشاورزی در انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری ذخیره شده است و مشکلی در تأمین و توزیع آن وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر