/
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

توزیع بیش از 678 میلیون لیتر فرآورده‌ نفتی در منطقه سبزوار

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار از حمل و توزیع 678 میلیون لیتر سوخت در غرب خراسان رضوی در سال 1401 خبر داد.
کد خبر : ۵۳۸۴۳

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار، غلام‌محمد احمدی با اعلام این خبر افزود: نزدیک به 30 درصد سوحت استان خراسان شمالی از طریق انبار نفت شهید محمدیانی سبزوار تأمین می‌شود و بررسی آمارها حاکی از آن است که در سال 1401 میزان ارسال بنزین به خراسان شمالی و توزیع در شهرستان‌های غرب خراسان رضوی از جمله سبزوار، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد به 271 میلیون لیتر رسید که در مقایسه با سال 1400، رشد چندانی نداشته است.

احمدی درباره مصرف نفت‌گاز در بخش‌های تولیدی، کشاورزی، صنعتی و حمل و نقل در سال گذشته اذعان کرد: میزان مصرف نفتگاز در این مدت، بیش از 381 میلیون لیتر بوده که نسبت به سال 1400، جهش چهار درصدی را نشان می‌دهد و از دلایل رشد آن می‌توان به افزایش ماشین‌آلات در بخش کشاورزی و نیز گسترش کارگاه‌های تولیدی و صنعتی (معادن) و همچنین  رشد تردد در بخش حمل و نقل اشاره کرد.

وی ضمن اشاره به کاهش مصرف نفت‌سفید، تصریح کرد: با گسترش شبکه گازرسانی و استفاده مردم از این نعمت الهی، میزان مصرف این فرآورده در بازه زمانی یاد شده به بیش از 11 میلیون لیتر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، نزدیک به 23 درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول به کاهش 70 درصدی مصرف نفتکوره در سال گذشته اشاره و بیان کرد: با توجه به استفاده مصرف‌کنندگان عمده از گاز طبیعی، توزیع نفت‌کوره در این مدت نزدیک به هشت میلیون لیتر رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال 1400، 70 درصد کاهش داشته است.

مدیر منطقه سبزوار پیرامون توزیع گاز مایع نیز اظهار کرد: بیش از هفت میلیون و 600 هزار کیلوگرم گاز مایع در شهرستان‌های غرب خراسان با همت و تلاش کارکنان و شرکت‌های موزع در  به نحو احسن تأمین و توزیع شد که مصرف این فرآورده نفتی در این مدت نسبت به بازه زمانی در سال 1400، مقدار 10 درصد افزایش داشته است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از رانندگان ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی، متصدیان و مجموعه کارکنان در مجاری عرضه سوخت و نیز متصدیان تأسیسات گازمایع افزود: با همدلی و همکاری متقابل و تلاش مضاعف، این شرکت توانست سوخت مورد نیاز شهروندان عزیز را در سال گذشته به ویژه در ایام سرما که مدتی هرچند کوتاه با قطعی گاز مواجه بود، به موقع تأمین و توزیع کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر