/
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

مستندسازی و مدل‌سازی فرآیندها در شرکت ملی پخش انجام شد

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جلسه‌‌ی تشریح پروژه فرآیندها گفت: پس از شناسائی و دسته بندی، مستندسازی و مدل‌سازی فرآیندها در شرکت ملی پخش انجام شده و امید است مراحل پایانی آن تا بهبود مستمر انجام شود.
کد خبر : ۵۳۹۱۵

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، افشین مهدوی در این جلسه که مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره نیز حضور داشتند از همکاری مدیریت ها و ادارات و همچنین تیم اجرا کننده در جهت تهیه و تدوین فرآیندها تشکر و قدردانی کرد و گفت: پروژه طبق پیشنهاد این شرکت و با مصوبه‌ای از سوی سازمان ملی بهره‌وری اجرائی شد و خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته است.

مدیر پروژه طرح‌ریزی و مدل‌سازی فرآیندها نیز در این جلسه ضمن شرح خلاصه‌ای از اقدامات، گفت: اجرای این پروژه که یکی از پروژه‌های بهره‌وری است از مرداد سال 1401 آغاز شده و اولین هدف آن توزیع فعالیت‌ها و عملیات اجرایی در حوزه‌های مختلف کاری و برقراری یک ارتباط و تعامل یکپارچه بین امور مختلف در سازمان است. به نوعی شناسایی و دسته‌بندی فعالیت‌های مشابه و هم‌جنس و هم‌هدف که یک ورودی را به خروجی تبدیل می‌کند و در نهایت خروجی، مأموریت آن فرآیند است.

دکتر سعید بغدادی به برگزاری دوره آموزشی برای نمایندگان واحدهای مختلف در ابتدای پروژه اشاره و تصریح کرد: آموزش نظام مدیریت فرآیندها بر اساس مدل APQC که یکی از مدل‌های استاندارد برای مدیریت فرآیندهای کسب و کار است، در دستور کار قرار گرفت و پس از آن با شناسائی سازمان، وظایف دسته‌بندی و فرآیندها و زیرفرآیندها احصاء شد.

 
وی ادامه داد: پس از آن، هر فرآیند در قالب یک شناسنامه تدوین که مالک، هدف، دامنه، ذی‌نفعان، ناظر فرآیند و منابع فرآیند تعیین و در پی آن تنظیم شاخص فرآیندی که مبنای اندازه‌گیری و  اثربخشی عملکرد است تدوین شد. 

 
دکتر سعید بغدادی فاز بعدی این پروژه را مدل‌سازی با ابزار BPMN (ابزار ترسیم فرآیند) نام برد و گفت: مدل‌سازی درواقع نقشه راه به شمار می‌آید.

مدیر پروژه طرح‌ریزی و مدل‌سازی فرآیندها، با اشاره به اینکه این پروژه در مناطق اصفهان، هرمزگان و خراسان و اداره کل سوختگیری هواپیمائی نیز در حال انجام است، بیان کرد: فاز سوم، پیشنهاد بهبود و مرحله پایانی، بهبود کامل فرآیندهاست که امید است در وقت مقرر (مرداد ماه امسال) به سرانجام برسد. 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر