/
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
خوزستان سرزمین فرصت‌ها؛

مدیر هلدینگ‌خلیج فارس: ظرفیت پالایشگاه گاز هویزه ۵۰۰ میلیون متر مکعب در روز است

مدیر هلدینگ‌خلیج فارس گفت: ظرفیت پروژه پالایشگاه گاز هویزه حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز است.
کد خبر : ۵۳۹۳۷

نبض نفت -علی عسگری روز جمعه در حاشیه افتتاح پالایشگاه گاز هویزه در جمع خبرنگاران بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه جمع آوری گازهای فلر است که محیط زیست را آلوده می کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند این فلرها باید خاموش شود و به ثروت ملی تبدیل شود زیرا محیط زیست را آلوده می کند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: بنابراین با اجرای این پروژه، گازهای نفتی از نابود شدن به ثروت ملی تبدیل می شوند.

وی با اینکه این پروژه یک پروژه زیست محیطی جهانی در غرب کارون است افزود: گازهایی که به اینجا وارد می شود پس از تفکیک به گاز متان پاکیزه تبدیل و به شبکه ملی ارسال می شود و بقیه آن برای خوراک‌ پتروشیمی ها استفاده می شود.آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت. تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.

شرکت پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس یک پالایشگاه گاز در منطقه جفیر شهرستان هویزه از توابع استان خوزستان است که گاز ترش همراه نفت را از چاه‌ها و تاسیسات بهره برداری میادین نفتی غرب کارون یعنی میدان نفتی یادآوران، میدان نفتی آزادگان شمالی و میدان نفتی یاران شمالی جمع‌آوری و پالایش کرده و به گاز شیرین تبدیل می‌کند.

محصول این پالایشگاه علاوه بر تزریق روزانه ۳۴۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی به شبکه گاز سراسری، روزانه ۹۷ هزار بشکه ( سه هزار و ۹۹۰ تن) ان‌جی‌ال است که به‌عنوان خوراک با یک خط لوله به پتروشیمی بندرامام ارسال خواهد شد، این پالایشگاه روزانه ۴۱ تن گوگرد گرانول‌شده برای مصارف صنعتی و کشاورزی نیز تولید خواهد کرد.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر