/
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
معاون وزیر نفت:

تولید محصولات پتروشیمی کشور در برنامه هفتم توسعه به ۱۴۰ میلیون تن می‌رسد

معاون وزیر نفت با اشاره به روند روبه رشد تولیدات صنایع نفت و گاز ایران در سال‌های گذشته، گفت: در برنامه هفتم توسعه میزان تولیدات پتروشیمی کشور به ۱۴۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۵۳۹۹۸

 نبض نفت- مرتضی شاهمیرزایی روز یکشنبه در همایش بزرگداشت خلیج فارس اظهار کرد: شمار مجتمع‌های پتروشیمی کشور نیز در این چشم انداز از ۷۰ به ۱۰۸ مجتمع می‌رسد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مجتمع‌های پتروشیمی در نوار مرزی کشور از شمال غرب تا جنوب شرق و مکران گسترده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: ایجاد این واحدهای پتروشیمی نقش موثری در ایجاد اشتغال دارند و اولویت بکارگیری نیروی انسانی با جوانان بومی استان میزبان است.

یادآور شد: در حالی که در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی میزان تولید محصولات پتروشیمی کشور تنها ۱.۵ میلیون تن در سال بود امروز این میزان به ۹۳ میلیون تن رسیده است.

شاهمیرزایی با اشاره به روند بومی سازی تجهیزات صنعت پتروشیمی کشور گفت: تا پایان دولت سیزدهم کاتالیست به عنوان یکی از نیازهای اصلی صنعت به طور کامل بومی‌سازی می‌شود.

وی ادامه داد: با بومی‌سازی این تجهیزات، ۱۱۰ سال وابستگی ایران در این زمینه پایان می‌یابد و شاهد خودکفایی کشور در تامین این نیاز اساسی خواهیم بود.

معاون وزیر نفت ضمن گرامیداشت رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی در دفاع از مرزهای آبی کشور و خلیج همیشه فارس، گفت: بوشهر به دلیل برخورداری از ذخایر خدادادی انرژی و مزایایی چون شیلات و مرزنشینی و کریدور دریایی در موقعیتی راهبردی قرار گرفته و به همین دلیل مورد توجه اروپاییان پس از قرون وسطی قرار گرفت.

شاهمیرزایی افزود: این جایگاه امروز به واسطه کشف و برداشت از میدان مشترک گازی اهمیت مضاعفی پیدا کرده و عسلویه را به عنوان پایتخت انرژی کشور مطرح کرده است.

وی اضافه کرد: بخشی از گاز تولیدی این قطب انرژی نیاز صنایع و شبکه خانگی کشور را تامین می‌کند و بخشی برای تولید محصولات پتروشیمی به عنوان خوراک به ده‌ها مجتمع مستقر در این منطقه تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: افزایش چشمگیر تولیدات پتروشیمی و اشتغالزایی در این زمینه باید به عنوان یکی از افتخارات کشور پیش دیدگان دانشجویان کشور باشد.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر