/
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

بزرگترین بازرگانان انرژی ۱۱ میلیارد دلار به جیب زدند

تحلیلگران شرکت برنشتاین اعلام کردند ۱۱ بازرگان بزرگ انرژی جهان در سال میلادی گذشته، حدود ۷۷ میلیارد دلار درآمد داشتند که در مقایسه با سال ۲۰۲۱، بیش از دو برابر افزایش داشت.
کد خبر : ۵۴۱۰۳

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، برآورد برنشتاین نشان می‌دهد شرکت‌های شل و بریتیش پترولیوم (BP)، دو بازرگان برتر انرژی در جهان از نظر حجم تجارت هستند و درآمد ناخالص آنها در سال گذشته از فروش نفت، گاز طبیعی و برق به ترتیب به حدود ۱۶.۶ میلیارد دلار و ۱۱.۵ میلیارد دلار رسید که معادل ۲۰ درصد و ۱۶ درصد از کل درآمدهایشان بود.

سهم فعالیت‌های معاملاتی شرکت توتال انرژی فرانسه، به ۸.۴ میلیارد دلار معادل ۱۴ درصد از مجموع درآمد این شرکت رسید.

سه شرکت بازرگانی کالای خصوصی بزرگ جهان شامل ویتول، گانوور و ترافیگورا حدود ۲۸ میلیارد دلار درآمد داشتند.

طبق برآورد برنشتاین، ۱۱ بازرگان بزرگ انرژی جهان حدود ۳۷ میلیارد دلار در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ درآمد داشتند.

تجارت انرژی به این شرکت‌ها کمک کرد با خرید و فروش کالاها و همزمان استفاده از ابزارهای مالی برای پوشش ریسک تجارت و تغییرات قیمت، در برابر نوسان قیمتهای نفت، گاز و برق تاب بیاورند.

شرکتهایی مانند شل و بریتیش پترولیوم، درآمدهایشان از تجارت انرژی را فاش نمی‌کنند و جزئیات مربوط به واحد تجارت خود را غیرشفاف نگه داشته و اغلب اطلاعات کلی در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهند.

، شرکت بریتیش پترولیوم روز سه شنبه سود پنج میلیارد دلار را برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ گزارش کرد که تحت تاثیر تجارت و بازاریابی گاز و تجارت نفت بسیار قوی بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر