/
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

نگاه به پایانه‌های نفتی توسعه‌ای و بلندمدت ‌است/ افزایش قابل توجه صادرات نفت در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بازدید از جزیره خارگ با بیان اینکه نگاه به پایانه‌های نفتی توسعه‌ای و بلندمدت ‌است اظهار کرد: با اقدامات مؤثر صورت گرفته صادرات نفت در دولت سیزدهم به ۲ برابر رسید.
کد خبر : ۵۴۱۶۵

به گزارش نبض نفت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران ؛ پنج شنبه (14 اردیبهشت ماه) نشست محسن خجسته مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با مدیرعامل، مدیران و روسای شرکت پایانه های نفتی ایران در پایانه نفتی خارگ برگزار شد.

در این نشست خجسته مهر بیان کرد: توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران از خارگ تا جاسک (از غرب تا شرق) از نکا تا بندرعباس (از شمال تا جنوب) وهمچنین بندر خشک آپرین تهران (در مرکز ایران)، با رویکرد احداث، نوسازی و بازسازی همه این مناطق است، در این رابطه طرح ها و پروژه های پایانه های نفتی ایران ۳ هزار میلیارد تومان است که ۸۰ درصد اعتبارات براساس مصوبات شرکت ملی نفت ایران مربوط به دولت سیزدهم است.

وی افزود: نگاه ما به پایانه ها نگاه بلند مدت است و این نقطه از نظر جغرافیایی در بین پایانه های دنیا برترین به حساب می آید، پس باید در بالاترین سطح استانداردهای بین المللی اداره شود.

خجسته مهر افزود: ارتقاء سیستم های اعلان و اطفاء حریق، تعمیرات اساسی مخازن، به روزرسانی سیستم های اندازه گیری نفت (میترینگ)، احداث مخازن جدید با ظرفیت 4 میلیون بشکه در خارگ، ۱۰ میلیون بشکه در جاسک و ۵۰۰ هزار بشکه در تهران و ارتقا و نوسازی سیستم های موجود از جمله اقدامات در جهت توسعه پایانه های نفتی ایران هستند.

وی به نقش کارکنان در بهره وری سازمان اشاره کرد و افزود: کارکنان به عنوان مهمترین دارایی نقش اساسی در تعالی سازمان دارند و پشتوانه محکم نظام، دولت و صنعت هستند و این وظیفه ما را در جبران خدمات کارکنان سنگین تر می کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: صادرات نفت خام و میعانات گازی در مقایسه با زمانی که دولت تحویل گرفته شد دو برابر شده است؛ این به معنای آن است امکانات، تاسیسات و لجستیک و خدمات دریایی خارگ، کاملاً در اختیار صادرات بوده، میترینگ، خدمات پهلودهی و هدایت کشتی ها و ناوگان حمل و نقل صادراتی این شرکت، یک ناوگان توانمند است.

خجسته مهر خاطر نشان کرد: در شرکت پایانه های نفتی ایران برای اینکه به شکل مدرن و مبتنی بر فناوری های جدید چه از نظر سخت افزار و نرم افزار اداره شود، باید هر چه سریعتر برنامه پنج ساله تدوین شود، چون کلیه تخصیص اعتبارات برمبنای برنامه توسعه ای خواهد بود.

وی افزود: ایمنی نقش اساسی در شرکت ها دارد و ایمنی در مخازن ذخیره‌سازی بسیار حائز اهمیت است. برای دستیابی به اهداف، پدافندغیرعامل شرکت می بایست سیستمی و هوشمند اداره شود. تعمیرات اساسی مخازن خارگ در اولویت قرار گیرد.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: برای انجام پروژه ها و طرح های توسعه ای حتماً از توانمندی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و از توان متخصصین بومی استفاده شود، مهارت آموزی با همکاری سازمان فنی حرفه ای جهت جوانان جویای کارمنطقه در دستور کار باشد و طرح های نیمه کاره یا راکد با جدیت پیگیری و به اتمام برسند.

* تجهیز بیمارستان صنعت نفت خارک به دستگاه سی تی اسکن

همچنین در ادامه حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت در خارک، در آیینی با حضور محسن خجسته مهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی، عباس غریبی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، سید مهدی هاشمی مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت،  سعید گران پی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ، محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ و مسئولین بخش شهری خارگ، دستگاه سی تی اسکن بیمارستان صنعت نفت خارگ به بهره برداری رسید.

بهره برداری از یک دستگاه سی تی اسکن، یک دستگاه OPG و سیستم تصفیه پسماندهای بیمارستان صنعت نفت خارگ ازجمله برنامه هایی بود که در این آیین انجام شد.

همزمان با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جزیره خارگ، قرارداد تردد شناورهای مسافربری مسیر بوشهر- گناوه- خارگ و بالعکس نیز امضا شد.

همچنین در راستای رونق تولید و ساخت داخل تجهیزات، استفاده حداکثری از توان تولید کنندگان کشور، انتقال دانش، تکنولوژی و همچنین تحقق امر خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار، تفاهم نامه های همکاری بین شرکت پایانه نفتی ایران و دو شرکت دانش بنیان داخلی در حضور خجسته مهر امضا شد.

بر اساس این گزارش، در سفری یک روزه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به همراه مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران وارد به منظور افتتاح پروژه های نفت در حوزه های مسئولیت های اجتماعی و نشست با مدیران شرکت های نفتی وارد جزیره خارگ شد. وی در بدو ورود به جزیره خارگ به همراه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم و جزیره خارگ در مجلس شورای اسلامی و عباس غریبی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با حضور در گلزار شهدای جزیره خارگ، ضمن قرائت فاتحه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به مقام شامخ شهدای این جزیره ادای احترام کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر