/
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
در راستای ساماندهی نظام توزیع؛

ماهانه بیش از 15 هزار دستگاه ترانزیت در مرزهای زمینی منطقه ارومیه پایش می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در بازدید مشترک معاون امنیتی و انتظامی استانداری استان آذربایجان غربی از مرز بازرگان گفت: با هدف به‌روزرسانی نظام توزیع، پیشگیری و مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و پایش سوخت مرزی خودروهای خروجی از کشور، به طور متوسط ماهانه بالغ بر 15 هزاردستگاه خودرو از طریق سیستم‌های الکترونیکی پایش می‌شود.
کد خبر : ۵۴۱۶۹

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، احمد مجرد گفت: استان آذربایجان غربی 823 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد و حوزه جغرافیایی منطقه ارومیه از طریق چهار پایانه مرزی سرو، بازرگان، رازی و پلدشت فرآیند عملیات پایش سوخت را انجام می‌دهد.

مجرد افزود: کنترل الکترونیکی سوخت کامیون‌های عبوری در مرزهای زمینی یکی از راه‌کارهای مهم پیشگیری از قاچاق سوخت محسوب می‌شود و با اجرایی کردن طرح باک‌پر در مرز بازرگان، تمامی کامیون‌های خروجی از مرز با احتساب باک‌پر و پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ به خزانه دولت، مجوز خروج از مرز را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع قاچاق سوخت در کشور، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه توانسته به صورت شبانه‌روزی با استفاده از سیستم‌های هوشمند روزآمد و با کاهش نقش اپراتور به عنوان نیروی انسانی، میزان قاچاق سوخت از طریق وسایط نقلیه خروجی را به طور چشمگیری کاهش دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در هیچ کدام از شهرهای مرزی منطقه ارومیه پیرامون تأمین و توزیع سوخت مورد نیاز برای کامیون‌های خروجی از کشور وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر