/
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
رئیس‌جمهوری:

دستاوردهای فعالان عرصه پتروشیمی قابل‌توجه بوده است

رئیس‌جمهوری گفت: امروز تولیدکنندگان در عرصه صنایع فولادی، پتروشیمی و بسیاری صنایع دیگر با وجود فشارها و تحریم‌های گسترده دستاوردهای قابل‌توجهی داشته‌اند.
کد خبر : ۵۴۱۸۷

نبض نفت -  سیدابراهیم رئیسی امروز (یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در برقراری ارتباطات جدید و ارتقای ارتباطات موجود میان فعالان اقتصادی و تجاری کشور با دیگر کشورها بسیار مؤثر و مثبت ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه ایران پیش از این بیشتر با صنایع نفت و گاز شناخته می‌شد، گفت: به‌دلیل تأکید بر توانمندی‌های کشور در حوزه نفت و گاز، دیگر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور هم در زمینه معرفی این توانمندی‌ها و هم در زمینه ارتباطات لازم برای رونق و توسعه مورد غفلت قرار می‌گرفت.

رئیس‌جمهوری افزود: امروز با توجه به تلاش دولت برای توجه متوازن و متناسب به همه عرصه‌های فعالیت اقتصادی و تولیدی و پرهیز از نگاه تک‌ساحتی به حوزه نفت و گاز، سطح روابط اقتصادی و تجاری کشور با دیگر کشورها در عرصه‌های نو به‌سرعت می‌تواند ارتقا یابد.

رئیسی نخستین گام در توسعه روابط اقتصادی و تجاری را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و شناخت متقابل ظرفیت‌های کشورهای دیگر دانست و اظهار کرد: دفاتر بازرگانی در کشورها متکفل امر معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری متقابل هستند و در دولت سیزدهم تلاش کرده‌ایم دفاتر تجاری ایران در کشورهایی که در آنها فاقد دفتر بودیم، فعال شود.

وی برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی کشور را زمینه خوبی برای معرفی این ظرفیت‌ها در داخل و خارج کشور برشمرد و تصریح کرد: در همین نمایشگاه بیش از ۷۰۰ مجموعه صنعتی، معدنی و صادراتی حضور دارند تا دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان را که توانسته استانداردهای مورد قبول دنیا را نیز کسب کند و به مرحله تجاری برسد، به دنیا معرفی کنند.

رئیس‌جمهوری گفت: امروز تولیدکنندگان در عرصه صنایع فولادی، پتروشیمی و بسیاری صنایع دیگر با وجود فشارها و تحریم‌های گسترده دستاوردهای قابل‌توجهی داشته‌اند که رسیدن به آنها در شرایط تحریمی سبب شگفتی ناظران خارجی شده است.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر