/
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

۲۵۰۰ نفر تحت پوشش درمانگاه صنعت نفت شاهرود

مسئول درمانگاه صنعت نفت شاهرود گزارشی از خدمات ارائه شده در سال گذشته را به مناسبت هفته سلامت ارائه داد و گفت: دو هزار و 500 نفر تحت پوشش این مرکز اعم از بازنشستگان و شاغلین مراکز شرکت ملی پخش، شرکت ملی گاز و خطوط لوله و مخابرات هستند.
کد خبر : ۵۴۲۲۴

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، دکتر زهرا امینیان افزود: در سال گذشته ماهانه حدوداً ۷۰۰ نفر در این مرکز تحت مداوا و درمان قرار گرفتند.

او اضافه کرد: تیم پزشک خانواده و صنعتی شامل؛ یک پزشک، یک پرستار خانواده و یک پرستار صنعتی که در هر دو واحد مطابق با دستورعمل‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و با هدف پیشگیری از بروز بیماری و کمک به درمان در مراحل اول بیماری‌ها مشغول خدمت رسانی به جمعیت تحت پوشش هستند.

امینیان در ادامه گفت: در گذشته پرونده‌های سلامت به صورت کاغذی بوده، اما اکنون اطلاعات پزشکی افراد تحت پوشش در دو سامانه سینا (پزشک خانواده)، و هلسی لاین (طب صنعتی)، بارگزاری شده که این به روزرسانی با هدف ارتقای الکترونیکی و سعی بر استفاده از کامل‌ترین نرم افزار‌های موجود روز دنیاست که تقدیر سازمان جهانی بهداشت (WHO)، نه تنها درکشور بلکه درسطح خاورمیانه از عملکرد پزشک خانواده صنعت نفت نیز قابل تأمل است.

او ادامه داد: معاینات سالانه طب صنعتی این مرکز شامل نیرو‌های رسمی، قراردادی (مدت معین-موقت) و نیرو‌های پیمانکاری به صورت روتین انجام که در صورت لزوم، بیمار به سطوح بالاتر ارجاع داده و درمان پیگیری می‌شود.

مسئول درمانگاه صنعت نفت شاهرود خاطر نشان کرد: بیش از ۲۴۰ مورد ارجاع به مشاوره تغذیه و ۶۰۰ مراجعه به پزشک خانواده درخصوص معاینات دوره‌ی خانواده‌ها از دیگر اقدامات موثر درمانی به خانواده‌های تحت پوشش این مرکز بوده است.

امینیان اظهار کرد: درمانگاه شاهرود یکی از بالاترین آمار پیگیری و کنترل بیماران مبتلا به کوید ۱۹ در دوران پاندمی و طی سه سال گذشته این بیماری منحوس بوده که در تمام طول دوره بیماری، طی تماس‌های مکرر با مبتلایان (۲۴ ساعته)، شبانه روز در کل منطقه شمالشرق دانست.

مسئول درمانگاه صنعت نفت شاهرود از تدوین برنامه‌های پیش رو این مرکز به جهت ارتقای سلامت خانواده‌ها خبر داد و گفت: به زودی برای تمام اعضای خانواده و گروه‌های سنی برنامه‌های سلامت شامل بسته‌های خدمتی ویژه کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان در نظر گرفته شده است.

امینیان افزود: در این بسته‌های خدمتی، انواع مراقبت‌ها لحاظ شده است؛ برای مثال غربالگری بیماری‌های قلبی- عروقی، غربالگری و مدیریت بیماری‌های شایع مانند دیابت، فشارخون، چربی خون، اضافه وزن، غربالگری سرطان‌های شایع زنان و مردان پایش رشد کودکان و مراقبت سلامت نوجوانان، مادران باردار و سلامت باروری، از برنامه‌های عملیاتی هستند که امسال بر اساس راهبرد‌های سازمان و نیاز‌های بومی مناطق تدوین و اجرایی می‌شوند.

او گفت: توجه به تغییر سبک زندگی و افزایش روزافزون عوامل خطر سلامت، توصیه ما به همه خانواده‌ها این است که به حفظ و ارتقای سلامت خود حساس باشند و برای بهره‌مندی از مراقبت‌های سلامت مناسب سن خود و خانواده به پزشک خانواده مراجعه کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر