/
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت خبر داد

برابری اشتغال زنان ایرانی در صنعت نفت با سطوح جهانی

مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت گفت: زنان در صنعت نفت ایران دقیقاً در سطح بین‌المللی انرژی که بانوان در این حوزه اشتغال دارند، مشغول به کار هستند.
کد خبر : ۵۴۲۳۱

 نبض نفت -  زینب قیصری امروز (دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه) در نشست سراسری شبکه مشاوران زنان و خانواده صنعت نفت که با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: شرح وظایف مدیریت زنان و خانواده وزارت نفت، روز گذشته از سوی جواد اوجی، وزیر نفت ابلاغ شد که این شرح وظایف ذیل شرح وظایف ستاد ملی زن و خانواده است که به‌نوعی در وزارت نفت بومی شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام مسائل بانوان صنعت نفت در سفرهایی که به استان‌های مختلف داشتیم، احصا شد، افزود: همان‌طور که جایگاه زن به تنهایی در نظر گرفته می‌شود، به همان اندازه هم جایگاه زن در امور خانواده دارای اهمیت است.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت با تأکید بر اینکه نگاه ما به حوزه زنان یک نگاه حکمرانی متعالی و اسلامی است، ادامه داد: ادراک‌سازی ایدئولوژیک برای مدیران لازم و ضروری است که در سطح مدیران ارشد صنعت مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما در سطوح میانی و پایین‌تر باید توجه بیشتری شود.

قیصری با بیان اینکه زیست‌بوم مشاوران صنعت نفت باید تغییر تحولی داشته باشد، گفت: امیدواریم این نشست‌ها به‌صورت فصلی برگزار شود و در مسیر تسهیل‌گری برای انجام وظایف این زیست‌بوم گام برداریم و پارادایم تازه‌ای در مشارکت زنان تعریف شود.

وی در ارائه یک پیشنهاد افزود: تمام زیرساخت‌های لازم در صنعت نفت آماده است تا الگوی مفهومی برای زن جامعه اسلامی ارائه و پیاده شود، صنعت نفت موقعیت بسیار مطلوبی برای ارائه آن است که بانوان با حفظ شئونات در خط مقدم جهاد اقتصادی تلاش و به نظام خدمت می‌کنند.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت ادامه داد: بررسی‌های شرکت‌های بزرگ نفتی نشان می‌دهد که زنان در صنعت نفت ایران در سطح بین‌المللی انرژی که بانوان اشتغال دارند مشغول به‌کار هستند، اما این برای ما کافی نیست و باید در استفاده از توانمندی‌های بانوان در صنعت بیشتر تلاش کنیم.

قیصری با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات بانوان صنعت نفت با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رفع می‌شود، اظهار کرد: به‌دنبال این هستیم این قانون متناسب با صنعت نفت در این صنعت بومی شود.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر