/
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

اجرای طرح "باک‌ پر" در بزرگترین مرز زمینی کشور عملیاتی شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه ضمن اشاره به اهمیت کنترل و نظارت، پیشگیری و مبارزه با عرضه خارج از شبکه و قاچاق سوخت از مرزهای کشور گفت: با همکاری و تعامل سازمان‌های متولی، طرح "باک پر" از اسفند ماه سال گذشته در بزرگ‌ترین مرز زمینی کشور به اجرا درآمد.
کد خبر : ۵۴۲۷۸

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، احمد مجرد گفت: بر اساس این طرح که از مصوبات ابلاغی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به استانداری‌ها است، میزان سوخت داخل باک کامیون‌های ایرانی خروجی از کشور، بر اساس باک پر محاسبه و وجه آن بر اساس نرخ تعادلی مرزی دریافت و به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.

مجرد با تأکید بر افزایش قابل توجه فروش نفتگاز به نرخ مرزی تعادلی افزود: از ابتدای اجرای این طرح، فروش نفتگاز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 270 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به دیگر مزایای کاربردی این طرح از جمله کاهش چشمگیر افراد سودجو، دلالان و گالن به دست‌ها در محوطه کنترل و نظارت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه بازرگان ابراز خرسندی کرد و گفت: طرح یاد شده یک روش بسیار کارآمد و کاربردی به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت در مرزهای منطقه است.

این مقام مسئول جمع‌آوری باک‌های اضافه و جاسازی شده در کامیون‌های خروجی از مرز، توجه به استانداردسازی باک خودروها و الزام به رعایت آن، همچنین جلوگیری از خروج غیرمجاز سوخت را از ویژگیهای مهم اجرای طرح فروش "باک پر" نفتگاز برشمرد.

مدیر منطقه ارومیه خاطرنشان کرد: طرح کنترل باک کامیون‌های خارجی نیز در دستور کار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و این شرکت قرار دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر