/
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

در بازدید استاندار کرمان تشریح شد گام به گام با خط انتقال آب از سد جیرفت

جیرفت-استاندار کرمان که از روز گذشته (چهارشنبه) سفر به چند شهرستان در شمال، جنوب شرق و جنوب استان را برای بررسی انتقال آب آغاز کرده امروز در جیرفت حاضر شد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار تا آخر امسال هشت کیلومتر از مسیر انتقال آب از سد به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد انجام می شود.
کد خبر : ۵۴۳۰۳

نبض نفت _محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه پس از بازدید از خط انتقال آب از سد نسا در بم به شهرهای بم و براوات در جنوب شرق کرمان به جیرفت رفت و در جریان بازدید از مراحل انتقال آب از سد جیرفت به خبرنگاران اظهار کرد: از سه ماه پیش کار انتقال آب از سد جیرفت به شهر آغاز شده، یک کیلومتر لوله گذاری در حال انجام و هشت کیلومتر دیگر هم در حال آماده سازی برای لوله گذاری است.

وی با بیان اینکه این طرح در مجموع با اعتبار دولتی پیش می رود اظهارامیدواری کرد که از سایر منابع نیز تامین اعتبار انجام و پروژه زودتر پیش برود تا آب پایداری برای ۲ شهر بزرگ جیرفت و عنبرآباد تامین شود.

فداکار درباره توقف پروژه های آبرسانی در بخش های مرکزی و جبالبارز شهرستان جیرفت نیز گفت: اصل پروژه در حال انجام است و در این منطقه آب وجود دارد زیرا شاهد تنش آبی نیستیم بلکه مشکل اصلی شبکه آبرسانی است.

وی اضافه کرد: قرارگاه امام حسن(ع) سپاه تعهدی به میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه آبرسانی به برخی از شهرها و روستاها را دارد که با مشارکت آبفا به انجام برساند و مشکلی در تامین اعتبار ایجاد شده بود که مشکل آن حل شد.

افت فشار آب جیرفت

استاندار کرمان درباره مشکل فشار آب و کم آبی در شهر جیرفت نیز اظهار کرد: اگر جایی در شهر در این مدت دچار چالش شود اجازه حفر چاه جدید داده می شود اما از مردم می خواهیم از آب شرب برای کشاورزی یا باغچه و درختان استفاده نکنند.

فداکار تاکید کرد: از شهرداری هم انتظار داریم برای آبیاری فضای سبز شهر از آب شرب استفاده نکند و به حفر چاه بپردازد.

میزان اعتبار خط انتقال آب از سد جیرفت با تصفیه خانه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است و سالانه باید ۳۰۰ میلیارد تومان برای پیشبرد این طرح تخصیص پیدا کند.

در آغاز کار ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر شده و ۴۵ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر