/
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

طرح کهاب اجرا شده در منطقه اصفهان مورد بازدید گروه‌های مناطق قرار گرفت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از بازدید گروه‌های مناطق از طرح کهاب اجرا شده در منطقه اصفهان خبر داد.
کد خبر : ۵۴۳۸۵

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، عبدالله گیتی‌منش در این باره گفت: با هدف الگوبرداری و اجرای طرح کهاب، کارگروه‌های مناطق گیلان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد از طرح کهاب اجرا شده در انبار نفت شهید محمد منتظری اصفهان بازدید کردند.

رئیس خدمات مهندسی منطقه اصفهان با تأکید بر لزوم اجرای طرح کهاب در انبارهای نفت، اظهار کرد: بهره‌برداری از طرح کهاب و بازیافت بخارات بنزین در حین بارگیری نفتکش‌ها و تبدیل آن به بنزین مایع و بازگرداندن به چرخه مصرف، طرحی اثربخش و دارای توجیه اقتصادی و فرآیندی مؤثر در بهینه‌سازی انرژی و حفاظت محیط زیست است.

علیرضا صانعی با بیان این‌که انبار نفت یاد شده از سال 95 تا کنون، با بهره‌برداری از طرح کهاب، میزان قابل توجهی از بخارات بنزین را بازیافت و به چرخه توزیع سوخت بازگردانده است، خاطر نشان کرد: این منطقه آمادگی لازم و کافی برای همکاری با کارگروه‌های اعزامی از مناطق مختلف به منظور پیاده‌سازی طرح کهاب در مناطق دیگر را دارد.

وی با اشاره به موقعیت منطقه اصفهان در اجرای پروژه‌های پایلوت و پژوهشی پیشنهاد کرد: واحدی با عنوان آموزش خوشه‌ای مناطق جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف دایر شود که این موضوع مستلزم پیش‌بینی امکانات و نیروی انسانی مناسب است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر