/
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: ۱۶ بلوک جدید نفتی در ایران کشف شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: قبلا حدود ۱۰ بلوک اکتشافی معرفی شده بود که اکنون با اضافه شدن ۱۶ بلوک جدید، به ۲۶ بلوک اکتشافی می‌رسیم.
کد خبر : ۵۴۴۰۷

 نبض نفت _محسن خجسته مهر درباره اکتشاف بلوک‌های جدید نفت ی گفت: به منظور حداکثرسازی ذخایر نفت و گاز در گسترده کشور و بالا بردن نرخ جایگزینی نفت و گاز تولیدی، از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، حدود ۲.۵ میلیارد بشکه معادل نفت خام، به ذخایر هیدروکربوری کشور اضافه شده است.

وی افزود: برای تداوم و گسترش این فعالیت‌های عظیم اکتشافی که به عنوان بنیان استراتژیک صنعت نفت و گاز محسوب می‌شوند، برنامه ریزی شده که با سرمایه گذاری حدود ۱.۲ میلیارد دلاری، حدود ۱۶ بلوک اکتشافی جدید در معرض نگاه بخش خصوصی و پیمانکاران و شرکت‌های اکتشاف تولید قرار گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: قبلا حدود ۱۰ بلوک اکتشافی معرفی شده بود که اکنون با اضافه شدن این ۱۶ بلوک جدید، به ۲۶ بلوک اکتشافی می‌رسیم که در مجموع، حدود ۲ میلیارد دلار ارزش سرمایه گذاری این ۲۶ بلوک است.

معاون وزیر نفت با اشاره به قدمت ۱۱۵ ساله کشف نفت در ایران، اظهار کرد: برای اولین بار در دولت سیزدهم، روش مغناطیس سنجی هوایی به منظور شناسایی و تشخیص و تفکیک لایه‌های رسوبی توسط متخصصان ایرانی و با ابزار هواپیما‌ها و خلبان‌های ایرانی انجام شده که از قبل از انقلاب تاکنون، چنین اتفاقی نیفتاده؛ اکنون این دانش بومی سازی شده و تمامی ابزار‌های مورد نیاز، در داخل کشور تامین شده است.

منبع:موج

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر