/
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

ظرفیت ذخیره‌سازی نفت پایانه جاسک به ۳۰ میلیون بشکه می‌رسد

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی گفت: پایانه جاسک در ساحل مکران در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد که در فاز اول ۱۰ میلیون بشکه ذخیره‌سازی می‌شود و توان صادرات ۳ میلیون بشکه در روز را خواهیم داشت. همچنین با تکمیل ۳ فاز این پایانه در آینده به ظرفیت ذخیره سازی ۳۰ میلیون بشکه خواهیم رسید.
کد خبر : ۵۴۴۶۴

  نبض نفت - عباس غریبی امروز در نشست خبری در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه شرکت پایانه‌های نفتی متولی امر صادرات نفت خام و میعانات گازی است، اظهار کرد: شرکت پایانه‌های نفتی دارای پنج منطقه عملیاتی بوده که سه منطقه در حال فعالیت است و دو پایانه در آینده عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه پایانه خارک وظیفه صادرات ۹۵ درصد نفت خام را دارد، یعنی هفت میلیون بشکه در روز از این پایانه صادر می‌شود، گفت: دومین پایانه نفتی میعانات پارس جنوبی در منطقه عسلویه و کنگان است که ١٠٠ درصد صادرات را به عهده دارد.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی با بیان اینکه از این مسیر در سایت یک و دو با چهار اسکله شناور توان عملیاتی ۲.۵ میلیون بشکه در روز را دارد، اظهار کرد: پایانه منطقه نکا سواپ و معاوضه نفت خام را انجام می‌دهد یعنی نفت خام را از خزر دریافت و معادل آن را در خلیج فارس تحویل مشتری می‌دهیم.

به گفته غریبی دیگر پایانه در ماهشهر قرار دارد که ۱۰۰ در صد عملیات دریایی و پهلودهی دریافت و صادرات از پالایشگاه آبادان و ماهشهر را انجام می دهد.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر