/
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
به همت پارک فناوری ونوآوری صنعت نفت

مسابقه دانشجویی چالش احیای چاه برگزار شد

در حاشیه‌ دومین روز بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مسابقه دانشجویی با موضوع احیای چاه برگزار شد.
کد خبر : ۵۴۴۸۸

به گزارش نبض نفت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مسابقه دانشجویی چالش احیای چاه به همت پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز صبح امروز (پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه) با هدف آشنایی دانشجویان با ابعاد مختلف طرح، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوان دانشجویان برگزار شد و ایجاد انگیزه از طریق برگزاری این مسابقه فصلی نو از کاربردی ساختن علوم مهندسی نفت را با کمک دانشجویان و اعضای هیئت علمی رقم زد.

شایان ذکر است که از گروه‌های دانشجویی برگزیده قدردانی می‌شود و گروه‌های منتخب به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در طرح معرفی می‌شوند.

طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفتی بزرگ‌ترین طرح دانش‌بنیان کشور است که با دریافت مصوبه ۵۰۰ میلیون دلاری از شورای اقتصاد از سوی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز به‌عنوان راهبر طرح و به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران در حال اجراست.

در این طرح که با مشارکت بیش از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در جریان است، تاکنون ۶ قرارداد امضا شده و پیشنهادهای فناورانه بقیه شرکت‌ها نیز در حال بررسی است.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد، این رویداد هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و ۳۰ اردیبهشت‌ماه (شنبه) به‌کار خود پایان می‌دهد. نمایشگاه امسال با رونق دوباره صنعت نفت شاهد حضور ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر