/
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
طی 5 سال آینده،

120 میلیون متر مكعب گاز به ظرفیت تولید نفت مناطق مركزی افزوده می شود

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در نشست خبری سومین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت که با اجرای 15 بسته گازی به ارزش 4 میلیارد دلار به عنوان یکی از 7 طرح پیشران شرکت ملی نفت ایران، طی 5 سال، 120 میلیون متر مکعب در روز گاز به توان تولید شرکت افزوده خواهد شد.
کد خبر : ۵۴۵۳۰

به گزارش  نبض نفت به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مهدی حیدری، شرکت نفت مناطق مرکزی را با گستره ای عظیم در 14 استان و تولید یک سوم گاز کشورکه در ماه های پر مصرف، به تامین گاز کشور کمک شایانی می کند را یک شرکت راهبردی معرفی کرد و افزود: راهبردی ترین اقدام صورت گرفته در بخش گاز، ذخیره سازی گاز در مخازن است که توانستیم با انجام آن در زمستان گذشته، 26 میلیون متر مکعب گاز را تامین و به شبکه تحویل دهیم؛ 8 میلیارد دلار برای توسعه 4 میدان ذخیره سازی گاز دیگر سرمایه گذاری خواهیم کرد چرا که می تواند کلید حل مسئله ناترازی باشد.

وی جمع آوری گازهای همراه را یکی از مهمترین رویکردهای شرکت نفت مناطق مرکزی برشمرد و اظهار داشت: اولین شرکتی هستیم که MINI NGL (کارخانه گاز و گاز مایع کوچک) را مورد استفاده قراردادیم که در پی آن تا 20 میلیون فوت مکعب در روز گاز را جمع آوری و به فرایند تولید بازگرداندیم؛ قرار است از 12 تا 25 میلیون دلار برای تامین 4 کارخانه گاز و گاز مایع کوچک دیگر هزینه کنیم تا گاز سوزی را به صفر برسانیم.

حیدری حفاری 10 چاه ژرف (آب) برای استان سیستان و بلوچستان را ماموریتی مهم و گرانمایه دانست و یادآور شد: توسعه این چاه در راستای افزایش میزان تولید آب بیشتر از یک ماموریت عملیاتی، افتخاری است که در حوزه مسئولیت های اجتماعی به شرکت داده شده است.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی توسعه میدان‌های نفتی به‌وِیژه میادین مشترک با کشور عراق  را مهمترین طرح هایی دانست که می تواند تضمین کننده سهم مناسب ما از این تیپ میادین باشد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز داریم برای توسعه میادین، مجموعا 3.6 میلیارد دلار سرمایه را در قالب قراردادهای EPCF  جذب کنیم تا اهداف خود در بخش توسعه میادین و افزایش تولید نفت و گاز را محقق کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه یک شرکت دانش بنیان داخلی برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت پیگرانی هوشمند خط لوله را در حوزه عملیاتی شرکت نفت مرکزی به انجام رسانده است، گفت: اکنون این دستاورد بزرگ را به سایزهای مختلف لوله های جریانی و انتقال شرکت نفت مناطق مرکزی تعمیم می دهیم.
بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد، این رویداد هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و ۳۰ اردیبهشت‌ماه به‌کار خود پایان می‌دهد. نمایشگاه امسال با رونق دوباره صنعت نفت شاهد حضور ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر