/
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران: روابط عمومی، بازتابی از عملکرد سازمان است

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران در همایش مدیران‌و کارشناسان روابط عمومی این بانک با تاکید بر اینکه روابط عمومی، بازتابی از عملکرد سازمان است، گفت: روابط عمومی نقش‌مهمی در انتقال رویکرد و بازتاب نظرات مردم به مدیران بانک دارد.
کد خبر : ۵۴۶۴۶

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، عباس شفیعی  در این همایش که حسن مونسان عضو هیات مدیره، مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات امور شعب استان ها در سراسر کشور، کارشناسان بازاریابی شعب و مدیران روابط عمومی شرکت های تابعه بانک حضور داشتند، با بیان اینکه مردم سازمان ها را در بسیاری از موضوعات از روی روابط عمومی آن قضاوت می کنند، افزود: بخشی از مخاطبان روابط عمومی بانک، مردم هستند که حق دارند از اطلاعات شفاف برخوردار باشند و بخش دیگر مخاطبان، همکاران هستند که در این بخش باید تقویت دانش و توانمندی نیروی انسانی در حوزه سواد رسانه ای و دانش بانکی مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه امروز آنچه که در عصر ارتباطات از آن نام می برند، سرعت بالای انتقال اطلاعات است، تصریح کرد: امروز تبلیغات پی در‌پی در حال انجام است و رسانه ها در این فضا به سادگی جریان سازی کرده و ذهن مخاطب را مهندسی می کنند. بنابراین، پیچیدگی فضا، ابهامات فراوان و عدم قطعیت در فضای بانکداری نشان می دهد که چه مخاطراتی متوجه بانک هاست و در این فضا چاره ای جز تجهیز خود به دو بال امکانات و ابزار در حوزه روابط عمومی و مهم تر از آن، نیروی انسانی آشنا به این امکانات و فضای رسانه ای و همچنین بهره مند از سواد رسانه ای نداریم. 

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران اظهار کرد: مطالب منعکس شده از سوی روابط عمومی باید تحلیل و طبقه بندی شده باشد و  فضای رسانه ای به درستی مدیریت شود تا تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیران به نحو مطلوب اتفاق بیافتد.

شفیعی با تاکید بر اینکه روابط عمومی در اعتمادسازی مشتریان و کارکنان نقش کلیدی دارد، بیان‌کرد: اعتماد در جای جای شعار بانک ملی ایران حضور دارد و افزایش دانش و توانمندی کارکنان، افزایش تعهد سازمانی، تقویت انگیزه همکاران و بالا بردن اعتماد سازمانی از جمله وظایف روابط عمومی است. 

به گفته وی، امروز سرمایه ها و مهم ترین دارایی ها در معرض هجوم اخبار هستند و برخی مواقع این هجمه ها درباره بانک ما نیز وجود دارد که ذهنیت مردم و مشتریان یا همکاران را نیز مورد هجوم قرار می گیرد ؛ از این رو برای حضور در این جنگ تبلیغاتی و رسانه ای ، بدون ابزار  درست و نیروی انسانی آگاه نمی توانیم موفق عمل کنیم. 

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره بر جایگاه فعلی بانک در صنعت خاطر نشان کرد: سال گذشته به‌نحوی عمل کردیم که توانستیم یک درصد سهم بازار را کسب کنیم و امیدواریم در سال جاری نیز  این سهم به دو درصد افزایش یابد بنابراین در شرایطی که اکنون سیاست های بانک مرکزی بر کنترل نقدینگی است، جایگاه روابط عمومی بسیار با اهمیت و سازنده خواهد بود.


روابط عمومی یک هنر، علم و فناوری است

دکتر غلامرضا کاظمی دینان استاد و نویسنده حوزه روابط عمومی هم در این همایش با بیان این که روابط عمومی های فعال می توانند الگوی خوبی برای سیاست گذاری سازمان ها باشند واستراتژی های سازمان را آینده نگری کنند، گفت: روابط عمومی یک هنر، علم و فناوری است، روابط عمومی آینه تمام نمای سازمان و جایگاه انتقال اطلاعات از افکارعمومی به سازمان و بالعکس است. در واقع روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمان عمل می کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی افزود: آگاهی یکی از مفاهیم مهم روابط عمومی است در واقع روابط عمومی با اطلاع رسانی عمومی می تواند همگرایی و همراهی افکار عمومی را در جهت تحقق اهداف سازمانی خود داشته باشد.

این مدرس دانشگاه در تشریح مفاهیم مهم در حوزه روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی یک شغل نیست، یک عشق و علاقه است و باید دائماً با  خارج از سازمان در ارتباط باشید و از نظرات، خواسته ها و انگیزه های افکار عمومی آگاه شوید.

این پیشکسوت روابط عمومی تاکید کرد:روابط عمومی ها باید با کسب برآیند درست از مشتریان و ارائه این تحلیل ها به مدیران،به تصمیم سازی موثر آنها کمک کنند.

در ادامه این مراسم داود زارعیان یکی دیگر از پیشکسوتان حوزه روابط عمومی ضمن اشاره به نقش و اهمیت روابط عمومی جایگاه آن را در سازمان مهم و تاثیرگذار خواند و نکاتی را در خصوص نحوه عملکرد روابط عمومی ها در شرایط مختلف و لزوم شفاف سازی و آگاهی بخشی از طریق انتشار اخبار و اطلاعات به مردم و جامعه بیان کرد.

تبیین استراتژی تبلیغاتی سازمان از طریق روابط عمومی


سید مجتبی قدسی رییس اداره کل روابط عمومی بانک هم با بیان اینکه روابط عمومی ویترین هر سازمانی است، گفت: هدف فعالیت های روابط عمومی در یک سازمان باید آن چنان باشد که کارکنان منافع خود را با منافع سازمان یکی بدانند. 

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: روابط عمومی باید استراتژی تبلیغاتی سازمان را تبیین کند و امیدواریم روابط عمومی بیش از پیش به جایگاهی که شایسته آن است، برسد. 

در پایان این همایش قدسی در گفت و گوی صمیمانه با همکاران و کارشناسان این حوزه به  سوالات و دغدغه های همکاران پاسخ داد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر