/
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

مصرف ۶ هزار مگاوات برق توسط صنایع در روز گذشته

مصرف برق بخش صنعت هم‌زمان با صرفه‌جویی در بخش خانگی افزایش یافت به طوری که صنایع کشور روز گذشته بیش از ۶ هزار مگاوات برق مصرف کردند.
کد خبر : ۵۴۷۱۱

نبض نفت-  وزارت نیرو باهدف تأمین برق پایدار برای همه بخش‌های کشور در ایام گرم سال و اوج بار تابستان برنامه‌ای برای مدیریت مصرف برق در بخش صنعت تدوین کرد.

وزیر نیرو در دیدار اخیری که با بخشی از فعالان صنعتی داشته با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در سال جاری، چارچوب برنامه برای صنایع کوچک و صنایع واقع در شهرک‌ها همان برنامه سال گذشته است، اضافه کرد: در پیک تابستان امسال هیچ‌گونه محدودیتی برای صنایع کوچک اعمال نمی‌شود، اما در صنایع واقع در شهرک‌ها و مشابه این‌ها در خارج از شهرک‌ها درخواست شده فقط یک نیم روز تعطیلات خود را در ایام هفته لحاظ کنند.

وی توضیح داد: به این معنا که به جای جمعه روزهای دیگر هفته را که ثابت نیز است و شامل ساعات بعدازظهر می‌شود را تعطیل کنند، در چنین شرایطی حتی از صبح تا ظهر نیز می‌توانند فرآیند تولید خود را ادامه دهند.

محرابیان در خصوص حدود ۴۰۰ واحد بزرگ صنعتی که انشعابات این واحدها در بخش برق‌های منطقه‌ای تامین شده است، گفت: برای این واحدها پلتفرم کلی همان پلتفرم سال ۱۴۰۱ است. البته بخشی از برنامه سال گذشته اجرا شد، بخشی از آن نیز حتی اجرا نشد و پیش از آن تامین انرژی شد.

اکنون گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان از آن دارد که بخش صنعت روز گذشته هم‌زمان با کاهش مصرف برق در بخش خانگی مصرف خود را افزایش داد.

براین‌اساس بخش صنعت روز گذشته و در ساعت ۱۳ و ۳۵ دقیقه ۶ هزار و ۱۷۴ مگاوات برق مصرف کرد.

اما این بخش در ساعت‌های عصرگاهی اندکی از میزان مصرف خود را کاهش داد، به‌گونه‌ای که در ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه عدد مصرف بخش صنعت به ۶ هزار و ۱۱۷ مگاوات کاهش یافت.

وزیر نیرو در باره کاهش مصرف در بخش خانگی افزود: به هر میزان که صرفه‌جویی در بخش خانگی رخ دهد این انرژی به بخش تولید منتقل خواهد شد، به‌عبارت‌دیگر از بخش غیرمولد به بخش مولد کمک می‌شود.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر