/
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

صرفه‌جویی بیش از 700 میلیون لیتر در مصرف بنزین در منطقه آذربایجان شرقی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از صرفه‌جویی بیش از 700 میلیون لیتر در مصرف بنزین طی سال 1401 در این منطقه خبر داد.
کد خبر : ۵۴۷۲۳
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی، ناصر راشدی ضمن اشاره به اهتمام مدیریت و مسئولین منطقه در راستای جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت مایع در بخش‌های مختلف مصرف گفت: در سال گذشته، مصرف سی‌ان‌جی در بخش حمل و نقل استان بیش از 700 میلیون مترمکعب بوده که با این میزان مصرف سی‌ان‌جی در مصرف بنزین معادل 700 میلیون لیتر صرفه‌جویی شده است.

راشدی با بیان اهمیت توسعه صنعت سی‌ان‌جی و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی افزود: هم‌اکنون طرح ملی تبدیل رایگان خودروهای عمومی باری و مسافری به سی‌ان‌جی در استان در حال اجرا بوده و مالکین خودروهای مذکور می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه GCR.NIOPDC.IR و دریافت نوبت نسبت به دوگانه‌سوز کردن خودروی خود اقدام کنند.

مدیر منطقه آذربایجان شرقی پیرامون استانداردسازی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی تصریح کرد: با پیگیری‌های مستمر و تعامل با سازمان‌های مربوطه، کنترل و نظارت کامل به عمل آمده تا خدمات سوخت‌رسانی مطمئنی در جایگاه‌ها عرضه شود. این استان دارای 355 جایگاه است که در 176 باب آن سی‌ان‌جی عرضه می‌شود.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر