/
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

برگزاری مانور نشت نفت و گاز در کارخانه درود 1 منطقه خارگ

به منظور حفظ آمادگی و ارتقا مهارت واکنش در شرایط اضطراری واحدهای عملیاتی منطقه خارگ، مانور کنترل نشت نفت و گاز روز پنج‌شنبه 18 خرداد، به صورت همزمان در کارخانه درود یک در خشکی و چاه‌های دریایی با حضور واحدهای مختلف عملیاتی و با نظارت مستقیم مهندس متعالی،‌ مدیر منطقه خارگ برگزار شد.
کد خبر : ۵۵۰۳۷
به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، مانور با سناریو کنترل نشت نفت و گاز مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ظرف پرایمر B کارخانه درود یک و بستن چاه‌های دریایی با شرکت واحدهای بهره‌برداری، خدمات چاه‌ها، HSE و با همکاری اداره دریابانی جزیره خارگ برگزار شد.

در این مانور واحد بهره‌برداری با پشتیبانی گروه آتش‌نشانی منطقه، مطابق دستورالعمل‌های موجود، کنترل نشت نفت و گاز در کارخانه درود یک را انجام داده و به‌صورت همزمان دو گروه متشکل از واحدهای خدمات چاه‌ها، HSE و حراست با استفاده از شناور‌های پشتیبانی تحت اختیار شرکت نفت فلات قاره و شناور تندرو دریابانی اقدام به بستن فرضی شیرهای سرچاهی کردند.

پس از برگزاری مانور، ‌جلسه ارزیابی مانور، با حضور مسئولین واحدهای مختلف شرکت‌کننده برگزار شد و نقاط ضعف و قوت عملیات مورد نقد و بررسی قرار گرفت. همچنین به توصیه مهندس متعالی، مسئولین بهره‌برداری منطقه به بررسی سناریوهای محتمل دیگر پرداخته و نقطه‌نظرات خود را در راستای اقدامات لازم برای بهبود کنترل شرایط اضطراری بیان کردند. سپس تصمیم گرفته شد که این سناریوها در بازه‌های زمانی مناسب به صورت مانور، طرح‌ریزی و اجرا شود.

در پایان مهندس متعالی از نحوه عملکرد تیم‌های عملیاتی شرکت‌کننده در مانور اظهار رضایت نموده و راهکار‌ها و پیشنهادهایی جهت ارتقا کیفی عملیات‌های آتی ارائه کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر