/
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

کاهش صادرات گاز ایران، تولید برق را تا حدود ۲۰۰۰ مگاوات کاهش داد

کاهش صادرات گاز ایران، تولید برق را تا حدود ۲۰۰۰ مگاوات کاهش داد.
کد خبر : ۵۵۱۴۰

نبض نفت-زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق در گفتگویی با برنامه "صدای آزاد" تلویزیون عراق، ضمن اشاره به اینکه تامین ۲۴ ساعته برق نیازمند تولید ۳۴ هزار مگاوات برق است، اظهار کرد: با افزایش ۲۲ درصدی تولید برق نسبت به سال گذشته، در حال حاضر در عراق ۲۴ هزار مگاوات برق تولید می‌کنیم.

فاضل تاکید کرد: این افزایش تولید به لطف برنامه‌های مستمر برای افزایش بهره‌وری سیستم و افزایش تولید انجام شد و ۹۵ درصد از واحدهای تولیدی‌مان را وارد پروسه تعمیر کردیم که شش ماه ادامه داشت و در حال حاضر با تمام توان خود کار می‌کنند و ۱۰۰۰ مگاوات به سیستم اضافه شد.

وزیر برق عراق در ادامه گفت: تولید برق در بغداد به ۶۴۰۰ مگاوات رسید و تامین ۲۴ ساعته برق برای تمامی مناطق عراق به تولید روزانه ۳۴ هزار مگاوات نیاز دارد.

این مسؤول عراقی افزود: کاهش صادرات گاز ایران، تولید برق را تا حدود ۲۰۰۰ مگاوات کاهش داد و امیدواریم افزایش یابد و ممکن است همین مقدار به سیستم افزوده شود. از جمله برنامه‌های حال حاضر ما استفاده از روش‌های ترکیبی برای تولید ۴۵۰۰ مگاوات برق بیشتر از جمله استفاده از دمای نیروگاه‌ها به جای سوخت است و دوسال دیگر از نتایج آن بهره‌مند خواهیم شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر