/
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

اختصاص 41 درصد از بازار گروه صنایع تجهیزات نفت به شرکت صنایع تجهیزات صنعت نفت

بر اساس گزارش ارائه شده در مجمع عمومی عادی سالیانه در سال 1401 حدود 41 درصد از بازار گروه صنایع تجهیزات نفت به شرکت صنایع تجهیزات صنعت نفت اختصاص یافته است که موفقیت بزرگی برای این شرکت به شمار می‎رود.
کد خبر : ۵۵۲۵۴

اختصاص 41 درصد از بازار گروه صنایع تجهیزات نفت به شرکت صنایع تجهیزات صنعت نفتبه گزارش نبض نفت مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع تجهیزات صنعت نفت (سهامی‌ عام) در آخرین روز خرداد در محل هتل سیمرغ تهران برگزار شد. این شرکت با نام فنفت در بازار سرمایه فعالیت می‌کند. 

در این مجمع که با حضور ۷۷٫۸۵ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد، ریاست مجمع بر عهده دکتر توکلی بود، که جواد خوش نظر و مشعشعی در مقام ناظر اول و دوم و حسن وفایی به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

در این مجمع کسب و حفظ جایگاه نخست و رهبری تولید وتامین تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در راستای توسعه پایدار و خودکفایی کشور از چشم‌اندازهای مهم این شرکت ذکر شد.

سرمایه گذاری و بنگاه داری از طریق مدیریت بر شرکت‌های زیر مجموعه و توسعه تعاملات با پیمانکاران بزرگ، با خلق ارز‌ش‌های پایدار برای مشتریان و سایر ذینفعان و کسب رضایتمندی آنان با بهره‌گیری از توانایی‌های شرکت در زمینه طراحی و مهندسی، تأمین و ساخت تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی )ازقبیل شیرآلات صنعتی و اتصالات و تجهیزات سرچاهی و ...( با رعایت الزامات زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی از جمله ماموریت‌های این شرکت در سال جدید ذکر شد.

سایر ماموریت‌ها و اهداف شرکت در سال 1402 نیز به شرح زیر است:

اجرا و بازنگری سند استراتژی

توسعه بازارهای داخلی و بین‌المللی

صادرات محصولات به کشورهای هدف

افزایش بهره‌وری تجهیزات و مدیریت انرژی

بهبود تعاملات و افزایش رضایت مشتریان

ورود شرکت‌های پارس  پنگان و وتکو به بازار سرمایه )فرابورس(

عقد قرارداد با شرکت خارجی برای نمایندگی و انتقال دانش فنی پمپ‌های ESP درون چاهی

توجه و به روزرسانی تعهدات و مطالبات

مدیریت پیمانکاران و برون سپاری

بهبود شاخص های مالی

مدیریت و توسعه زیرساخت‌های منابع و سرمایه‌های انسانی

اجرای پروژه‌های جدید ریخته‌گری و انتقال تکنولوژی یا مشارکت  Joint Venture

تولید اکچویتورهای برقی

پیگیری پروژه عسلویه

در ادامه این جلسه و مجمع عمومی عادی سالیانه گزارشی از وضعیت سود، آخرین فعالیت‌ها و تحولات صورت گرفته در شرکت‌های تابعه صنایع تجهیزات صنعت نفت برای حاضران در جلسه ارائه شد.

بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه درآمد عملیاتی این شرکت 1058947 میلیون ریال و سود خالص شرکت نیز 890392 میلیون ریال عنوان شد.

در ادامه به جایگاه شرکت در صنعت تجهیزات نفت اشاره شد. بر این اساس از 229 مناقصه برگزار شده در صنعت تجهیزات نفت، شرکت‌های زیرمجموعه شرکت صنایع تجهیزات صنعت نفت 144 مناقصه را برنده شده‌اند که اهمیت و جایگاه این شرکت را نشان می‌دهد.

 

در این جلسه همچنین به نقش گروه صنایع تجهیزات نفت در محقق شدن شعار سال اشاره شد. مهمترین محورها به شرح زیر است:

تحریم‌های ظالمانه، عدم انتقال دانش فنی و تامین تجهیزات توسط تولیدکنندگان خارجی، لزوم قطع وابستگی، توانمند کردن سازندگان داخلی

ساخت تجهیزات دانش بنیان و حساس مورد نیاز کشور با رویکرد بومی‌سازی فناورانه مانند شیر 56 اینچ و

welhead 15000 psi  وکنترل ولو و اکچویتور

تامین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت کشور با سطح کیفیت قیمت و زمان مورد نظر از طریق دستیابی به دانش فنی و ارتقاء فناورانه مانند تولید psi welhead 15000 با کیفیت بالا و 25 % قیمت نوع خارجی

توانمندسازی سازندگان داخلی، انتقال دانش فنی و فناوری ساخت تجهیزات از طریق طراحی و مهندسی و ساخت

محصولات جدید)تولید بیش از 80  نوع محصول جدید در شرکت‌های گسترش شیرسازی، پارسپنگان، توس پیوند، وتکو(

رفع نیازهای فعلی و آتی صنعت نفت کشور توسط سازندگان داخلی مستلزم دانش بنیان شدن شرکت‌ها

طراحی، مهندسی و ساخت تجهیزات صنعت نفت بهتر از نمونه‌های خارجی با میلیاردها دلار صرفه‌جویی در بدترین شرایط تحریم

در ادامه نشست به سابقه شرکت صنایع تجهیزات نفت اشاره شد و تاکید شد که شرکت "صنایع تجهیزات نفت " در راستای خودکفایی و کاهش وابستگی در زمینه واردات اقلام مربوط به صنایع نفت، گاز درسال 1370 در وزارت صنایع سنگین)سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران( به منظور تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت تاسیس شده است.  تولید 15 قلم از کالاهای اساسی مورد نیاز صنعت نفت و گاز از جمله شیرهای فولادی، اتصالات لوله و فلنج، پمپهای جایگاهی و گسکت و انواع اتصالات مبدل‌های حرارتی و پیچ و مهره‌های‌ صنعتی در راستای خودکفایی کشور از جمله موفقیت‌های این شرکت عنوان شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر