/
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

پرشدگی بیش از ۸۰ درصدی مخازن سوخت مایع در نیروگاه‌ها

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ۴.۳ میلیارد لیتر سوخت مایع در مخازن سوخت مایع نیروگاه‌های کشور برای اوج نیاز برق تابستانی و همچنین ناترازی گاز زمستانی ذخیره شده است.
کد خبر : ۵۵۳۰۳

نبض نفت-جلیل سالاری - معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، درباره آخرین وضعیت تامین بنزین و گازوئیل مورد نیاز کشور، اظهار کرد: در ابتدا باید توجه شود که اقدام ویژه‌ای را انجام و ذخیره سوخت مایع نیروگاه‌ها را ۴.۳ میلیارد لیتر افزایش داده ایم که در تاریخ پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی سابقه ندارد.

وی با بیان اینکه حدود ۲.۶ میلیارد لیتر ذخیره نفتِ گاز (گازوئیل) و مابقی نفت کوره است؛ گفت: یعنی ۸۰ تا ۸۵ درصد مخازن ذخیره نیروگاهی پر شده است؛ به همین نسبت، به صنایعی که در فصل زمستان دچار مشکل می‌شوند، اعلام کردیم که به تدریج، مخازن سوخت مایع خود را پر کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: پیش بینی کردیم که اگر در شرایط ناترازی گاز در فصل زمستان، نیروگاه‌ها دچار مشکل نشوند و بتوانند از سوخت مایع استفاده کنند.

سجاد خلیلی - معاون وزیر نفت در امور نظارت بر منابع هیدروکربوری نیز اعلام کرد: ذخیره سازی سوخت مایع مورد نیاز نیروگاه ها در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۰۰ درصدی نشان می دهد؛ متوسط میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ هم حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر