/
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای چالش کم آبی در مازندران مصوب شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای رفع چالش تنش کم آبی در استان با دغدغه‌مندی دولت سیزدهم در یکسال گذشته اختصاص یافت.
کد خبر : ۵۵۳۸۹

نبض نفت _سید اسماعیل هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در کنار ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی مازندران، دولت نیز برنامه های خوبی را در این حوزه ارایه داد که یک نمونه آن تصویب سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در حوزه رفع چالش کم آبی است.
وی خاطر نشان کرد: در کنار جلب نظر فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در استان، دولت رفع مشکلات زیرساختی را توامان با این طرح در دستور کار قرار داده تا بخش خصوصی با آسودگی خاطر برای راه اندازی واحدهای صنعتی در مازندران گام بردارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با بیان این که، سهم تولید ناخالص داخلی مازندران در اقتصاد کشور قابل توجه است، گفت: به طور حتم با افزایش سرمایه گذاری ها این ضریب رو به رشد تر ادامه خواهد یافت.
هاشمی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های سرمایه گذاری خارجی در مازندران با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم ها، افزود: در یکسال اخیر با ۱۰ فعالان اقتصادی خارجی به صورت قطعی قرارداد بسته شد.
وی تصریح کرد: از ابتدای فروردین سال گذشته تاکنون هشت مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان اعطا شد که به زودی این رقم به ۱۲ تفاهم نامه افزایش خواهد یافت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در استان گفت: مازندران با ضریب ۵.۲ درصد در این حوزه در کنار اصفهان در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر مدت زمان اعطای مجوزهای سرمایه گذاری در استان با راه اندازی پنجره واحد کاهش چشمگیری داشته و از ۶ ماه اکنون به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد عالی رشد استان، همایش شناسایی و معرفی فرصت‌ها و اولویت های سرمایه‌گذاری در هفت ناحیه شامل ناحیه یک گلوگاه، بهشهر، نکا، ناحیه ۲ شامل ساری و میاندرورد، ناحیه سه شامل قائم شهر، سوادکوه، سواکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، ناحیه چهار شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار، ناحیه پنج شامل آمل، نور، محمودآباد، ناحیه ۶ شامل نوشهر، چالوس و کلاردشت و ناحیه هفت شامل تنکابن، عباس‌آباد، رامسر و همچنین همایش استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر در سال گذشته با محوریت فرمانداری های نواحی یاد شده با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های اقتصادی استان در بخش های مختلف برگزار می‌شود.
نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری ۱۹ آبان ماه سال گذشته در ساری برگزار و ۱۲۳ فرصت سرمایه‌گذاری جدید برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در استان شناسایی و به فعالان اقتصادی معرفی شده بود.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر