/
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

آغاز عملیات پروژه آنومالی ۱۱ مجتمع معدنی و صنعتی اردکان با حضور رییس سازمان انرژی اتمی

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز پنجشنبه به منظور افتتاح و آغاز عملیات بهره‌برداری پروژه محدوده آنومالی ۱۱ مجتمع معدنی و صنعتی «سپهبد شهید قاسم سلیمانی» ساغند اردکان، وارد استان یزد شد.
کد خبر : ۵۵۶۶۴

به گزارش نبض نفت به نقل از مرکز دیپلماسی‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ محمد اسلامی صبح امروز (پنجشنبه ۲۲ تیرماه)، به منظور افتتاح و آغاز عملیات بهره‌برداری پروژه محدوده آنومالی ۱۱ مجتمع معدنی و صنعتی «سپهبد شهید قاسم سلیمانی» ساغند اردکان، وارد استان یزد شد.

در این سفر دکتر سیدجواد احمدی، معاون سازمان و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران (تماس) و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، مهندس اسلامی را همراهی می‌کنند.

 

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، همزمان با سفر امروز(پنجشنبه) ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ مهندس محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به استان یزد، عملیات بهره‌برداری از محدوده «آنومالی یازده» مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان با حضور دکتر فاطمی استاندار، دشتی اردکانی نماینده مردم شهرستان اردکان، طیب‌نیا مدیر عامل فولاد مبارکه و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای آغاز شد.

گفتنی است بهره برداری از این پروژه، یک اقدام مشارکتی بین سازمان انرژی اتمی و فولاد مبارکه است که به شکل مستقیم برای ۱۱۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد و این معدن از نوع روباز بوده که که میانگین استخراج اولیه  ۱.۵ میلیون تن کانسنگ آهن در سال نخست برای آن پیش بینی شده است.

برای پوشش خبری برنامه های سفر رییس سازمان انرژی اتمی به استان یزد از رسانه ها دعوت نشده بود.

اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر